Jag har iaf graverat lite

Vet ni att det är första advent nästa helg!!
 
På fullaste allvar känns det faktiskt som
skolorna ringde ut för sommarlov nyss,och
nu står vi här med samma frågor igen:
"Funkar alla adventsljusstakar"?
"Borde vi inte köpa lite fler tomtar"?
"Kommer julskinkan kosta skjortan i år"?
"Vore det inte skönare att dra utomlands
  istället,eller för den delen införa köpstopp
  för en jävla gångs skull"????

Om jag ska svara på ovanstående lär det bli:

Ja det gör dom och om inte,so what!?
NEJ,det ska INTE köpas fler tomtar.Jag
har EN och det räcker.
Skinka...Måste jag ha det?Den smakar ju
ändå bara gott max 2 ggr.
Och ABSOLUT,visst fan vore det allra skönast
att dra härifrån,men det lär inte hjälpa mej att
komma iväg även om jag inför totalt köpstopp
så jag blir kvar här hemma,och fokar enbart på
nåra klappar till "småfolket".
 
M.a.o känner jag ingen advents eller julstress
överhuvudtaget och det är SÅ JÄVLA SKÖNT!
 
Orka ta kål på sej själv innan julveckan ens
börjat,och förresten så koncentrerar jag mej
mest på att den ska va förbi.
 
Nystart och omstart lixom!
 
Men iaf,eftersom jag varken bryr mej om ljsstakar
eller googling på billig skinka etc etc,så har jag
lagt min tid och energi på lite gravering istället.
 
Och idag blev dom klara,glasen till kommande
80 årsjubilar.
Mission completed!
Over and out!
 
Nu stänger kontoret för en stund,imorrn (läs:idag tisdag)
ska jag dejta "Mellan",och tänka sej så
lägligt det blir,för hon har nämligen
namnsdag och då passar det ju jättebra
att hon får umgås med sin bästemorsa! 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0