Rädda maskrosorna

Igår gjorde jag nåt som dom flesta
av oss säkerligen inte hade lagt tid
på.Jag gick ut och plockade mask-
rosor i en påse.
Närmare bestämt över 100 stycken.
 
Sen satte jag mej och knipsade
bort kronbladen från blommorna,
vilket iof tog sin lilla tid men som
var väldigt meditativt.
 
Kokade upp vatten och socker.
 
Och pressade saften ur TVÅ citroner.
 
Drygt en timme senare var saften klar!
 
Och eftersom jag verkligen INTE
och aldrig tillsätter citronsyra som
ju faktiskt inte har nåt med citron
att göra då det är framställt av
svartmögel,så hällde jag det som
inte kommer användas direkt på flaskor.
Dessa ska nu in i frysen och kan tas
fram vid behov.
 
VEM i hela världen lixom,vill få i sej
svartmögel????
Inte jag iaf,och inte vill jag att dom jag
känner och tycker om ska få det heller.
 
NÄE...citronsyra använder jag isf till
att rengöra toaletten och handfatet
med,det är det JAG som högst tycker
det är användbart till!
 
BOJKOTTA citronsyra i allt ätbart
 kära ni,LOVA mej det!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra där! Vill också göra saft på maskrosor, men rädd att de maskrosor jag har här står på mark som har för mkt avgaser mm :(

Svar: Visst är det Anna =) Och ja,dom bör ju inte plockas där avgaser och annat ohälsosamt kommer åt.Helst ett par hundra meter från vägen tycker jag.
Finns det inget ställe du skulle kunna plocka dom på där det är bättre miljö,för det är ju ett billigt och härligt sätt att
utnyttja dessa vackra men av de flesta ack så hatade blommor!(vägrar kalla dom för ogräs nämligen) =)
Ha det gott/Majso
MAJSO

2019-05-09 @ 14:28:45
URL: http://forestman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0