Torsdagshämtning på dagis

Igår var det mormorn som hämtade
småfolket på dagis.
 
Precis när vi skulle svänga in mot
kidsens hus ropade Lewi högt i
baksätet:
"NEJ,jag vill hem till ditt hus mormor"!
 
Där ser man tänkte jag och blev varm i
hjärtat över att det är omtyckt att åka till
mej,men skyndade mej att byta samtals-
ämne innan stortjutet blev ett faktum.
 
Smidig som jag är lyckades jag NÄSTAN
fullt ut,för när vi parkerat skulle Lewi min-
sann INTE gå ur bilen.Än mindre följa med
in när jag väl lirkat ut honom.
 
Nu är jag ju inte den som hetsar upp mej
över sånt där,så det tog inte lång stund
förrän Lewi tyckte det va trist att nästan
blåsa bort ute i stormen.
 
Snabb fruktstund innan det var
dax att fixa till ett gäng rawfood-
chokladbollar.
 
Wille som bett mej ta med badkläder
tyckte jag va tråkig som "glömt" dom
hemma,eller om jag kanske sa att jag
växt ur dom!!
 
Lewi brydde sej däremot inte ett dugg,
tvärtom så var han nog ganska nöjd över
att bara behöva dela bubbelpoolen med
storebrorsan.Vem vet om dom ens fått plats
ifall jag hasat mej ner 😁
 
Blötdjur är dom båda två,och
totalt orädda.
 
Äter man upp kvällsmaten och tar
på pyjamas kan man få lite efterrätt
och kolla på barnprogrammen i soffan.
(för att förtydliga:FRUKT)
 
Sen återstod bara tandborstningen och
sista kvällskissningen.
När småfolket sen lagt sej,kramades vi hej
då och så rattade jag pärlan hem till mej.
 
Jorå,och nu sitter jag här mittilivet mittinatten
IGEN,och undrar:"hur fan det kan komma sej
att jag älskar stillheten och tystnaden nåt så
jäkla mycket"?
Det tål att funderas på,för just inatt har jag typ
bara fnulat på hur lördagens tårta ska utformas.
(och gnällt på ryggen som är totalt körd all over)
 
M.a.o har det INTE blivit så värst mycket idé-
kläckande just denna natt.Men vaddå,man kan
ju inte alltid ha kontakt med sin "hårddisk"!
 
Gonatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0