Vanligt jävla folkvett

Man undrar ju fan hur det är funtat
i skallen hos vissa som inte lärt sej
att visa respekt och bete sej rent
allmänt.
 
Jag pratar nu om folk som absolut INTE
kan stänga en dörr/dörrar utan att man
varenda jävla gång tror att hela väggen
ska dras med och smulas sönder!
 
Hur många gånger har jag inte bett snällt?
Hur många gånger har jag inte bitit ihop
och tänkt: Jamen,det kanske blev korsdrag?
 
Så fan heller,det kan jävlarimej inte finnas
ursäkter 24 fucking 7.
(märks det att jag är irriterad,eller?)
 
Barn,javisst,dom kanske har lite bråttom och
inte tänker sej för.....NÅN GÅNG!!!!!
Men när dess föräldrar tydligen inte lärt dom
eller ens pratat om hur fan man beter sej bland
andra och när föräldrarna själva tydligen inte
listat ut hur den "gordiska dörrstängarknuten"
fungerar,ja då är det under ALL kritik!
 
Man står där öga mot öga och tar upp vad
man anser och att det är lyhört,allt med en
trevlig ton och på ett psykologiskt rätt sätt,
och föräldern bah:
"Jamen eller hur,klart man stänger försiktigt
när det bor andra nära"!!!
 
Sen tar det två sekunder efter att man avslutat
samtalet,föräldern går in till sej och KABOOOM
i dörren så man typ blir döv i hela huve´t resten
av dagen!
 
VAD.FAN.GÖR.MAN???
Vafan rent ut sagt gör man för att det ska gå in?
 
Tydligen funkar ju varken trevliga samtal eller
psykologisnack och definitivt funkar det INTE
att en annan ALLTID stänger tyst (läs:normalt).
 
Nu är jag JÄVLIGT trött på det här!
Och som extra grädde på gräddtårtan,så
tillkommer även EXTRAJÄVLAMYCKET
spring och gap och slammer och jag vet
inte allt i trappuppgången vilket då såklart
blir som en resonanslåda av äckelljud!
 
Jag fattar om det slamras lite dagtid,men fan
inte ALLA tider på dygnet!
 
Nu ska jag banne mej gå ALL IN!
Jag ska tapetsera med lappar i
överjävlaallt i hela huset med
påpekanden OCH...jag ska drämma
igen min dörr VARENDA förbannade
gång jag tar i den och ännu mer även
om jag inte behöver.
Jag ska slamra på nätterna eftersom jag
oftast är vaken då,bara för att jag KAN
och VILL.
 
Och om "nån" sen har synpunkter eller
så,då ska jag bah:
VA!!!!Men NÄ vaddå,låter det in till er???
Det kan ju inte va MÖJLIGT!
 
Sen går jag in till mej och slänger igen dörren
det ALLRA hårdaste jag nånsin kan,och skulle
väggen rasa...vem fan bryr sej lixom!
 
Nu har mitt tålamod tagit slut!
 
God morgon!
(dax att springa ut och in och slamra lite)
 
He,he!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0