Nyss var klockan midnatt...

...och nu är hon helt plötsligt 02.30!
 
Jag har ont och jag är inte trött,så
här sitter jag och pillar lite med mina
änglamuggar.Det är skapligt lagom
tidsfördriv såhär i min ensamhet.
 
Igår (tisdag) hade jag ensamtid med
småfolket,och hämtade dom på dagis.
 
Termometern visade på 22 grader och
luften var sådär härligt somrig så jag
bestämde att vi INTE skulle åka raka
vägen hem till deras hus.Istället styrde
vi färden mot affären och köpte glass.
 
Och när vi sen kom hem till
småfolkets place,så ställde
vi bara in dagisgrejerna och
gick raka vägen ut.
 
Wille trixade lite med trasan,även
om den just här flugit ur bild.
 
Han har blivit så stor och duktig,och
jag hinner inte riktigt med i alla hans
utvecklingsfaser för det händer massor
på kort tid.
 
Den här duracellkaninen hinner man 
knappt få med på bild för herre jösses
vilken energi den killen har.
 
Och så föredrar han nuförtiden helst
grimaser och spex när man ska knäppa
en bild.Det hjälper inte ofta att be snällt
och försöka vänta ut honom!
 
Wille fortsatte oförtrutet att spela boll,
och sen stod han och jag och passade
bollen fram och tillbaka.
Är man gammal avdankad fotbollsspelare
som jag så MÅSTE man ju visa ungdomarna
att det faktiskt fanns bollar även på stenåldern
och att "vissa" takter sitter i.
 
 
Sötnosarna asså!

Efter uteleken blev det hög tid att
ta fram kycklingköttbullar och fjärils-
pasta som jag gjort och hade med.
Ja,pastan hade jag iof bara kokt men ändå-.
 
Och efter den tisdagseftermiddagen med
mina småälsklingar var jag sen redo att
ta tag i kvällen som nu blivit natt och typ
snart även är tidig morgon!
 
Jomantackar,jag kanske skulle börja med
tvätten redan nu.Då har jag ju det gjort.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0