Nu ska vi se här vad som hänt

NÄ,det har fasiken inte hänt så
värst mycket sen sist.
 
Eller iof,jag har varit en extrasnäll
fru och köpt en fläkt till lilla prinsen.
 
Jättegullig är den och dessutom
med USB-kontakt så han kan ha
den både vid sängen OCH i bilen
eftersom hans AC där är helt körd.
 
MEN,det kunde lika gärna ha varit
så att jag kom hem med en platt
kartong.
 
Grejen var den att jag skulle hämta
ett paket och när jag stod där i kassan
på utlämningsstället så fick jag syn på
den dära fläkten.
 
Den va ju söt sa jag till mej själv,och tänk
så smart för prinsen att ha i bilen som ett
litet komplement tillsvidare,den där får
banne mej följa med hem.
 
Sagt och gjort,betalade den och tog både
den och det hämtade paketet med mej ut
till bilen.
 
Väl där packade jag in och vände hemåt.
Just som jag började köra på den första
lilla vägsnutten,mötte jag en annan bil
och gubben i den vinkade så glatt mot
mej.
"Hej själv du och vink tillbaka,dej känner
jag dock inte igen"!
 
Kör ut på den större vägen och efter ca
40 meter hör jag ett konstigt ljud,tittar i
backspegeln och.....bakom mej på andra
sidan vägbanan ligger...ja just det:fläkten!!!!
 
Visst fan ja,den lade jag ju på biltaket!!!
(jävla hjärndimma och satans virrpanna)
 
I med backen fort som fan,på med varnings-
blinkersen och sen ut ännu fortare,sprang
nåra meter,plockade upp fläkten,sprang till-
baka till bilen och DÅ,precis då kommer det
en mötande bil.
PUST!!
 
Ibland har man tur,för det kunde ju lika jävla
gärna ha kommit en lastbil och...KABOOM,
kört över lilla fläkten.
 
Nu slutade det ju bra turligt nog,fast jag måste
nog ändå medge,att jag kände mej än mer lost
i pallet än nånsin.Och så var det ju inte så värst
konstigt att en helt främmande gubbe "vinkade"
så glatt åt mej.
Det fattade jag ju sen,att han pekade mot taket
där fläkten låg.Men,det korkade fruntimret (jag)
fattade INGENTING!
Kanske tur ändå ATT jag inte vet vem han var(är),
för säkerligen har han (och fler) haft roligt åt den
där vimsiga personen som tror att en fläkt gör
nytta precis var somhelst!!!
 
Jorå,men i såna här lägen FÅR man skylla lite
extra mycket på övergångsåldern faktiskt,det
känns inte lika pinsamt då.Inte riktigt iaf!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0