Gammelfir & sommarfir

Dra på trissor va,man har ju gått och
fyllt ett år äldre vetja.
 
Knappt man vill prata om HUR gammal
man är numera,tänker att efter 50 behöver
man inte lägga fler år till eländet även om
det är fint ATT fylla då man betänker alternativet!
 
I vilket fall somhelst,så var det ett alldeles
lagom lugnt och trivsamt firande.
Ungarna och småfolket kom på fika och
trots att jag ingenting önskat så fick jag
ändå jättefina presenter.
 
Det började med paket och blommor
som prinsen ställt in tidigt på morgonen
när han åkte till jobbet.
 
En galet läcker och skitfin elvisp
fick jag av honom.
Käre tid som jag ska kunna vispa
med stil nu alltså.
 
"Stora" hamnade bakom prismorna men
smajlet syns iaf,för gu´ så glada dom var
över att få gratulera sin gamla mamma.
 
Småfolket hade gjort jättefina armband
som kommer bäras med kärlek. ♥♥
 
Ännu ett armband med texten
Amor vincit omnia.
 
En middag med kidsen allena,jomantackar
så himla lyxigt.
 
Av fd grannen som helt spontant
kom och knackade på fick jag en
såndär korg med "goda grejer" i.
 
En toppendag helt enkelt.
Tack alla godingar ♥
 
Och så har det ju varit midsommar oxå,
vilket ju innebär att allt vänder mot
mörkare tider igen.
 
Det är ju förbannat dumt att det ska komma
sån skit och deppa ner sommarn när det typ
ska va som bäst.
Usch!
 
Midsommaraftonen firades iaf under väldigt
lugna men ack så goda förhållanden.
 
"Mellan" & "Lilleman" firade på sina håll så
prinsen,jag samt mami och papi for till "Stora"
och det gänget för att äta lite sommarmat.
Rättare sagt sån mat som vi åt nyss i Påskas
och som vi snart kommer äta i jul igen,men
ändå,det smakar iaf godare med sill och potatis
om man sitter ute i solen.Så det så!
 
Som tur var blåste det inte halv storm
som det gjorde på midsommardagen,
för då jäklar hade vi säkert blåst bort.
 
Pyssliga mami/gammelmormor hade
dagen till ära gjort en jättefin ministång
som fick pryda altandäcket.
 
Nytillskottet Rossi hade fullt sjå
med att gnaga på nån leksak.
 
Tre generationer mammor med kransar
som "Stora" gjort till oss. ♥
 
Snälla gammelmormorn hade med sej
ett litet sommarpaket till småfolket.
Hon tänker då på alla minsann ♥
 
Vissa passade på att pussas lite!
 
Och nån fick på sej en alldeles
för stor krans.
 
Men den funkade lika bra som halsband.
 
Och så avslutade vi med en somrig
marängtårta toppad med både blommor,
blad OCH jordgubbar.
 
Det var allt för inatt kära ni.
Imorrgon (läs:idag) är det
annandag midsommar och
jag hoppas för allt i världen
att jag slipper mötas av halv
storm när jag går ut.
 
Hade nämligen tänkt mej en
cykeltur framåt eftermidda´n,
men jag vägrar cykla i motvind
och få kramp i benen.
Man FÅR faktiskt vara kräsen i
min ålder och säja:NEJ,jag gör
det inte om jag inte vill!
 
Go´ fortsättning och stay tuned!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0