Tisdagshäng och skratt och skithärliga timmar med "storfolket"

Det är fan inte jätteofta som jag och
mina avkommor allena gör nåt ihop,
men igårkväll fick vi iaf till det.
 
Jag blev nämligen bjuden på käk och
kaffe med glass och så fick jag en jätte-
fin present bara sådär.
 
Tror att det hela var s.k "payback time",
man har ju lixom offrat en hela jävla del
av både kropp och själ och jag vet inte vad
för det DÄR numera "storfolket". 🤣
 
Skämt åsido,det var en födelsedagspresent
att bli bjuden på mat i mitt favoritsällskap,och
hade jag kunnat sakta ner tiden så hade jag
gjort det direkt.
Varför ska ALLT som är härligt och mysigt gå
så förbannat snabbt jämt,när t.ex en sittning
i tandläkarstolen med 40 minuters inbokning
känns som minst 3 timmar???
Jag fattar´t INTE!
 
Men iaf,vi träffades först för en liten promenad,
så vi strosade runt och gick i små butiker glatt
skämtande om både det ena och det sjunde.
 
Och sen åt vi alla fyra jättegod mat för att sen
avsluta med kaffe och glass innan det var dax
att kramas hej då och åka åt lite olika håll.
 
 
 
                                                     💗 💜💗
 
"Mellan" hittade en till synes helt
ointresserad dude i nån vintagebutik.
Kanske lika bra det,han såg både stel
aningen FÖR kammad ut tyckte jag som
om jag fått betsämma INTE velat ha honom
som svärson.
Fast skinnjackan hade han kunnat ge mej.
 
Dom verkar brås på mej,tokiga men
som tur är inte lika vimsiga.Inte än iaf 😄
(började med lite rökta räkor & aioli,fan så gött)
 
Jag valde gösfilé på planka.
OH MY GADD så gott.Tilläggas
bör,att jag sparat mej sen måndagen
med att äta så det smakade extra lyxigt.
Eller om man så vill:jag hade mitt ätfönster
stängt ett dygn FÖR att kunna lyxa till det.
 
Sen åt jag en mjukglass blandad med
pistage...behöver jag säja att den la sej
som silke i alla vrår i magen?
(och det finns MÅNGA såna där ska ni veta)
Glass och kaffe,det är inte värst mycket
som slår den kombon.
 
Och så fick jag det här superduperfina
armbandet av mina små (vuxna) pluttar♥
 
"Stora" påminde mej om att jag ofta brukat
och brukar göra infinity-tecknet när jag skriver
till dom.(bra att nån minns när mamis minne sviktar)
 
Och efter lite "let" i bakhuve´t så kom det fram,
minnet alltså,för visst gör jag det tecknet både
nu och då.Men mest oftast eftersom jag verkligen
vill UNDERSTRYKA hur MYCKET jag älskar♥ dom
och hur MYCKET för evigt jag gör det♥
 
Blev så jäkla glad,och tog förstås på mej det direkt!
4 hjärtan som ni ser,och det är VI...jag och dom tre
som jag i sammanlagt 27 månader haft närmast MITT
hjärta♥
Att jag dessutom sammanlagt gick upp nästan 90 kg,
det är en helt annan roman att skriva.
Man kan ju välja att se dom kilona som direkt kärlek,
för det var väl inte illamåendet dom där sammanlagda
27 månaderna med frosseri för att dämpa obehaget som
gjorde viktuppgången???
 
Vet ni,jag väljer fan kärlek framför obehag,men så har
jag skitdåligt minne oxå.
(inte då iof men nu)
 
Käraste,finaste och för mej underbaraste
varelserna,mitt hjärtas darlingar♥TACK för
ALLT.♥
Vad vore jag väl utan er?
INGENTING!
(bortsett från diverse gråa hår då,
  men det är ju smällar man får ta) 😉
 
Kram från mami♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Mellan

Älskar er ♥️ Utan er är jag ingenting ♥️

2019-07-18 @ 13:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0