Helgen med småfolket

I lördags runt middagstid kom
småfolket för övernattning.
 
Nu orkar jag faktiskt inte skriva
så värst mycket,för hur det än är,
så tar åldern ut sin rätt och nu har
även söndagen övergått till ny vecka.
 
Men iaf,vi startade på loppis följt av
ett fikabesök hos mami d.v.s småfolkets
gammelmormor (och gammelmorfar) för
att sen doppa tårna i vattnet där JAG
som liten badat många gånger.
 
Framåt em for vi hemåt,köpte glass och
gjorde pizza.Badtime (inne) och sen lite
soffmys innan John Blund kom.
 
Söndagen d.v.s igår blev lite lugnare och
på em där bjöds prinsen och jag till småfolkets
nya båt som skulle fixas till med diverse in-
redning,bäddning och allmän "rundvandring".
 
Snart gott folk ska Majso hoppa ner i sängen.
Nu har det konstigt nog redan blivit juli,och
jag hoppas vid gudarna att det ostadiga vädret
som redan nu är på ingång med halv storm och
mycket lägre temperaturer INTE stannar kvar
mer än max ett par dagar.Man vill ju lixom ha
lite mer än pyttenåra dagar fullskalig sommar.
Snart är det ju tråkigt nog höst igen!!!!
 
Här kommer bilderna,god natt och kram!
 
 
 
Smultronplock.
 
 
Och så Lewi som MÅSTE göra miner! 😁
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Killpizza!
Själv åt jag sallad och halloumi.
 
Bokläsning ur ett av loppisfynden:
"Här kommer sopbilen".
20 spänn,som hittat.
 
 
 
När det är varmt får man hitta ställen
som känns lite svalare och då blir sov-
stilen därefter.
 
Varför sluta ögonen när man får
kolla på youtube i soffan en stund
först,det var ju ändå lördag lixom!
 
Vem om inte mormorn ställde sej och
stekte söndagsfrukostpannkakor redan
klockan 7,som sen åts med glass,färska
jordgubbar och lite protinella med riktigt
god aptit!
Joråsatte!
 
 
 
 
 
 
 
 
Här ska visst småfolket sova,eller om
det är mormorns lilla krypin när hon
tar med sej flytvästen och kommer på
båtvisit 😎

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0