En grön sak,ingen grönsak!

Små gröna män har man ju hört talats
om,likaså grönsaker även om inte alla
såna är gröna till färgen.
 
Vad jag vill säja med det vet jag inte,men
jag har iaf åstadkommit en grön tårta i 
helgen.Så tyvärr blev det inte roligare
än vad man kanske hoppats på här.
 
Jag är skitdålig på både bloggande och
iof det mesta annat oxå nuförtiden,men
den som lever på hoppet kan ju alltid önska
att det vänder NÅN gång.
 
Men iaf,tårtan var det,så här kommer väl
bilderna dårå!
 
Noah som fyllde år hade önskat sej en
grön marsipantårta som var fylld med
banan och jordgubbssmak.Eftersom jag
rent ut sagt suger på allt vad marsipan 
heter och dessutom avskyr färdiga marsipan-
lock,köpte jag istället vit marsipan som jag
själv färgade lite käckt flammig.
Sen gjorde banan resp.jordgubbsmousse
och la emellan.
 
Namnet och 10 år skar jag ut med skalpell 
i vit sockerpasta som jag penslade med
ätbart silverglitter.
 
Kände att silverkulor runtom inte riktigt
passade en 10-årig kille,så jag stansade
istället ut cirklar och satt dit runtom och
pillade bara dit nåra stycken för syns skull.
 
Tårtan fick godkänt,och jag har inte heller
hört att nån blev magsjuk så jag tar det som
ett gott tecken.
 
Nu ska frun i huset tänka på kommande
veckas refräng.Det verkar enligt SMHI
som om snön ska falla hela natten och
att det dessutom ska komma mer i veckan
vilket gör mej både deppad OCH rent
outsägligt bedrövad.
Fy SATAN vill jag skrika,men det gör ju å andra
sidan ingen nytta så jag skiter i det och
gråter i kudden istället!
 
Jävla vinterhalvår,vafan ska det tjäna för
syfte att ha dom kvar!
VA,VA,VA???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0