30-årsfirande och förlovningsdag

Just precis,som jag skrev sist så har
ju "Stora" nu nått den aktningsvärda
åldern av 30 år,och det firades såklart.
 
Bordet med plockmat stod dukat när vi
kom så det var bara att hugga in.
 
Tårta fick vi oxå,men innan jag hann få
fram kameran var det nån glupsk typ 
som hade knyckt en bit!
 
Tänka sej att vi snart är jämnåriga,
för inte fasen är väl jag...eh...så
himla mycket äldre!?!
 
Efter födelsedagsfirandet följde
nyårsafton,och dagen till ära
firade jag och prinsen 15-årig
förlovningsdag.
(hur fan gick det till lixom?)
 
Men iaf,planen var att JAG skulle
bi utbjuden på restaurang av prinsen.
MEN,just den dagen hade tilltänkt
restaurang stängt!!
 
Så vad gör man?
Åker och köper oxfilé,fixar värsta
dukningen,tänder ljus och drar på
sej partystassen!??
 
Knappast va,inte om man kallas Majso
och definitivt inte om man tycker det är
jävligt överreklamerat med både nyår
och som i detta fall förlovningsdag.
 
Istället umgås man på ledigt,skönt
och det bästa sätt man förmår UTAN
att kasta hundratals kronor i nån liten
snöhög.
Man väljer själv vad man är sugen på
för käk,och så tillagar man det på varsin
spis och sätter sej sen till bords och
njuter av varandras sällskap.
 
Halloumi och en god och fräsch
sallad till mej.
 
Och så prinsen som slog på stort med
makaroner och köttbullar.
 
Champagnen sket vi oxå i,jag drack iof
en bubblig Loka naturell och prinsen
slog till på en öl,och det var alldeles
perfekt fastän det var NYÅR!
 
En puss och kram och grattis på oss
blev det vid tolvslaget,och jag kan
faktiskt inte ha haft en mysigare
förlovningsdag slash nyårsafton.
 
Jag har sett både raketer,serpentiner,
smokingar,balklänningar,fancy viner,
ballonger och påklistrade smajl på 
uppstyrda bilder både på fejjan och
instagram så det räcker och blir över.
 
För ärligt talat,vill jag fira rejält behöver
det inte nödvändigtvis vara nyår och inte
behöver jag göra så big deal av det heller.
 
Man väljer själv.
Ska vi säja så!
 
GOTT NYTT ÅR och GOD FORTSÄTTNING
på er kära ni därute wherever you are.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0