Hysterisk försäljningsfokusering & hopplös men högt älskad Prins♥

Nog är det väl skapligt för att inte säja
HELT SJUKT hur vi bombarderas av
alla annonser och försäljningsknep
när det som igår var "alla hjärtans dag"!
 
För egen del tycker jag att man kan va
hjärtlig både nu och då,sprida ut sin
generositet över hela året så det blir
riktiga överraskningar och lättar upp.
 
Vem fan köper en diamantring eller
en villa till sin man/fru/kompis etc bara
för att det står "Valentin" i almanackan!?
 
Okej,det kanske finns nån arm stackare
som faktiskt gör det,men JAG hade aldrig
i hela jävla livet gjort det,inte ens om jag
varit multimiljardär för där går fanimej den
berömda gränsen.
 
Döm om min enorma förvåning,när jag igår
klev över tröskeln till köket och upptäcker
att det står nåt där!!!
 
Hoppsansa...vad kan DETTA va!??
 
Nämen se,en orkidée...från Prinsen 💖
 
Vilken sabla surprise...i dubbel bemärkelse.
För det första är inte han den som har svart
bälte i att komma ihåg,än mindre har han nåt
somhelst intresse för blommor etc.
OCH...dessutom har han fortfarande efter drygt
16 år med mej inte lärt sej/snappat upp,att just
den där sortens blomster är en av dom värsta
jag vet.Jag KAN lixom inte annat än ta död på
dom,och det oftast fortare än jag fått av pappret!
 
Nu vill jag på INTET sätt verka otacksam,tvärtom,
jag blev jätteglad och rörd och hjärtligt överraskad..
Men samtidigt SÅ full i skratt över att "vissa" karlar
verkligen INTE har nån jävla pejl what so ever!😅
 
Nu är det som sagt tanken som räknas och han är
bra på så mycket annat och jag kunde verkligen
inte ha fått en mer förstående,snäll och alldeles
otroligt genomgullig man,men ändå lixom! 😉
 
Själv hade jag inte köpt nåt,jag fixar och
överraskar som bekant allt som oftast i övrigt.
Men en liten grej fick han iaf,och det var god
kvällsmat OCH en matlåda att ta med till jobbet.
 
Gåvor kan ju se ut och vara på många olika sätt.
 
Vad har vi då lärt oss av detta?
Jo,man behöver INTE springa och köpa
en massa grejer bara för att det är t.ex
"alla hjärtans dag",och alla KAN inte
lägga saker på minnet,men till syvende
och sist så ordnar det sej oftast till slut
ändå bara intentionen är god och viljan
finns där.
 
Kram på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0