Gårdagens födelsedagsfirande

Igår fyllde prinsen år.
Stora prinsen alltså,så vi hade
lite samkväm med närmaste
gänget och käkade lite samt fikade.
 
Det bjöds på smörgåstårta som jag
hade gjort och alla var rörande överens
om att den smakade riktigt bra.
 

Delar av sällskapet slog sej ner i köket
med sina assietter och högg in på sina
uppskurna bitar.
 
Medans vissa av killarna valde vardagsrummet.
 
Sen väntade vi på att kaffet skulle
bli klart så den andra tårtan kunde
plockas fram.
 
Lewi tyckte att nallen skulle få
vara med och fika,men jag sa
att han redan hade ätit FÖR mycket!
 
Bada kan man göra varje gång man är hos
mormor anser Lewi,så det fick han förstås
göra även igår.
Är det bara så lite som roar så varsågod vetja!
 
Marängtårta fylld med grädde,hallon
och mandarinklyftor smakade gott till
kaffet och även den tårtan fick betyget
godkänd och okej.
Att det blev mer än hälften över bevisar
väl bara att jag ALLTID gör för mycket,eller
så var dom fortfarande proppmätta!
 
Småfolket fick glass och jordgubbar
istället för tårta,men jag såg faktiskt
att det även var storfolk som nallade
av dom små röda.
 
Jaha ja,det var den första födelsedagen
för året.Nu dröjer det inte så länge förrän
resten av firarcirkusen drar igång.
 
Själv ska jag nog sluta fylla år,det lönar
sej ju inte längre att ha kalas och så tycker
jag faktiskt att det är bra mycket trevligare
om man sprider ut överraskningar med små
paket eller upplevelser under hela året.
 
Tack & bock!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0