Nu är det jul här i mitt hus

Det är förresten inte jul bara här,
det var juligt värre häromdagen
i ett annat hus oxå då årets familje-
julkort skulle knäppas.
 
Vi hade tyvärr ett ofrivilligt uppehåll
förra året,så det var fasiken på tiden
att vi fick till ett nu.
 
Jag vet inte om alla vet vem "PEPPIS"
är,jag hade själv ingen aning förrän
"Stora" berättade för dryga månaden
sen.
 
I vilket fall somhelst,så tillhör han
organisationen (kanske man kan kalla´t)
"VIT JUL",d.v.s en vit jul som i UTAN
alkohol.
 
Så det fick bli årets tema,varpå jag sydde,
stoppade och målade två stycken "Peppisar"
som skulle få symbolisera en nykter jul.
Inte för att vi dricker annars,och speciellt
inte på jul,men för att det inte NOG kan
betonas och påpekas om hur VIKTIGT det
är att låta alkoholen vara en sånhär helg.(oxå)
 
Inga och då menar jag INGA barn och ungdomar
ska behöva må dåligt och fara illa av att vuxna
dricker och blir helt jävla dumma och elaka och
rentav farliga p.g.a alkoholintag.
 
Fy f-n säjer jag bara,och jag talar av egen erfarenhet
i flera fall.Den sorg och frustration och ensamhetskänsla
och enorma utsatthet i kombination med maktlöshet som
det där för med sej...jag blir kall inombords bara jag tänker
på det en flyktig sekund!
 
Men nog om det,nu tycker jag att vi alla tar oss
samman och låter 2019´s jul och helger bli ett
fint minne.Det funkar SÅ bra med både must och
vatten eller rentav mjölk för den delen.
 
Med detta vill jag och övriga familjen passa
på att önska ER ALLA en riktigt skön och härlig
jul med mycket skratt och gemenskap.
 
VAR RÄDDA OM VARANDRA ♥♥♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0