Lugna gatan mittinatten

Äntligen är själva julen över.
Vardag och vår är allt jag behöver.
 
Som sagt,nu är julen typ över och förbi,
och jag kan inte va gladare.
 
Visst då,det var verkligen en härlig och
trevlig och fin julafton på alla sätt och vis.
Många fina klappar fick jag oxå,så där finns
absolut INGENTING att klaga på.
 
Det är bara det att jag inte kan få fram nån
känsla för julen längre,och i ärlighetens namn
så vet jag inte hur länge sen det är som jag
verkligen kunde känna den.
 
Det beror inte på att snön lyser med sin frånvaro,
det får den MER än gärna göra,det är mer det där
som ska komma inifrån lixom.Det där man kunde
ta på och som spred sej i kroppen DÅ när julen
var på riktigt lixom.
 
Visst,jag blir på gott humör av att höra vissa jul-
sånger på radion,och jag gillar dofterna som hör
julen till och såna saker.Men resten då?
Det vill sej inte längre hur mycket jag än försöker
anstränga mej.
SÅ,jag har lagt ner dom ansträngningarna nu.
 
Och sen är det väl som så,att är man en sommar-
människa som avskyr mörker och kyla,då funkar
det iaf inte för mej med sånthär.
 
Nåväl,nu går vi äntligen mot ljusare tider och
hoppet om en bättre och enklare tillvaro börjar
så smått få fäste igen.
 
Huvudsaken är iaf att barn och barnbarn blev och
är nöjda.Ja,jag är ju oxå nöjd.Mycket t.o.m! ♥♥♥
(tack gullungar & tack prinsen♥)
 
Nåra roliga eller bra bilder fick jag inte heller,så
ni får hålla tillgodo med nåra halvdana.
Men,som jag brukar säja:nåt är bättre än inget!
 
God fortsättning på er!
 
Jag och mina gullegryn♥
 
 
 
 
 
I am NOT a christmaskindoffuckingqueen!!
(och inte kan jag matcha mönster heller,men det
  beror på att jag vägrar köpa större storlek i kläder)
 
 
 
 
 
Julkuckelimuck UTAN mistel.jomantackar♥
 
Och här med!
Nu ska vi bara hitta en lämplig kandidat
till "Lilleman" oxå.Hans mamma vill gärna
ha en riktig svärmorsdröm,gärna en händig
och pysslig samlarhamster som gillar samma
saker som hon.
Är det för mycket begärt av dagens ungdom,eller????
 
 
Dom här alltså!!😁
 
Nä ni gott folk,nu är det nog bäst att
jag avslutar innan det blir FÖR roligt🤣
Eller för att va exakt,innan det blir morgon
igen.För som vanligt har uret dragit sej mot
halv tre och snart ljusnar det väl om jag sitter
kvar och larvar mej!
 
Hejjrå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0