Inför Jul och i denna församling....

Helvete rent ut sagt,och fan vad det
ska jäktas på bland minutvisarna så-
här i december!
 
Inte för att jag känner nån julstress,den
har jag slängt på tippen för flera år sen
och gode tid så jävla skönt det är.
 
Hade jag tänkt på att det fanns soptippar
för sånt,då hade jag gjort det redan 1988!
 
Näe,det som bekymrar mej,och så ÄR det
faktiskt VARJE år vid denna tid,det är den
gigantiska tomheten som tar mej i total
besittning.
 
Jag ÄLSKAR att ge presenter och paket,för
även om jag inte har nåt bankvalv att gräva
kosing ur,så försöker jag alltid och på nåt sätt
skrapa ihop så jag kan köpa till nära och kära.
Och även om inte alla får nåt JUST på julafton,
så finns det ju många dagar både före och efter.
 
Men iaf,förberedelserna och klurerierna inför
VAD man ska ge,det är mysigt.Bara man inte
ställer för stora krav på sej själv och inte tillåter
sej själv nån stress där.
Det är TOMHETEN efteråt,när man klurat och
fixat klart som river hål i mej inombords.
 
Fy fan vad jag HATAR den känslan.
Då är det som en stor blöt,kall och
kvävande filt (som luktar illa) tar mej
med full kraft och kastar mej in i ett
mörkt hål!
Det lixom viner i öronen,svartnar för 
ögonen och jag får nära till gråtattacker.
 
VARFÖR!?
Varför blir det ALLTID så!??
 
Kan det vara för att jag hellre ger presenter
UTAN att det är jul?.Sånt där spontant när ingen
väntar sej att det ska komma en överraskning,
eller beror det helt enkelt på att jag egentligen
inte alls ÄR nån "jultyp" och faktiskt inte hyser
nåra speciella känslor inför julen?

Inte fan vet jag och inte tänker jag betala nån
terapeut 500 spänn i timmen för att försöka få
nåt vettigt ur mej.Vore totalt bortkastade pengar
OCH tid,jag har viktigare saker för mej.
 
Jag får klura lite själv,har ju faktiskt nåra små
funderingsstunder kvar i paketfrågan oxå.
 
Hur har ni det på julfronten??

Avslutar nattens skriverier med nåra Lewibilder.
Han var nämligen här i tisdags när dagis var stängt.
Jourhemmet brukar kunna öppna om det krisar. 😄
 
 
 
 
 
När lilla ingenjör´n bygger på höjden!
För man MÅSTE ju testa saker,visst 😁
 
 Kram & trevlig fredag,jorå för nu
har det ju blivit en sån dag IGEN!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0