I julgodistider

Jorå,det kokas både kola och
rullas bollar av olika slag här
även detta år.
 
Nu har jag förvisso varit kass på
att fota det goda men det ska jag
försöka få till oxå sen.
Jag har däremot haft en jävla om-
gång med marmeladkonfekten jag
gav mej på häromdagen.
 
Vilket jäkla skitgöra,för trots att jag
gjorde enligt konstens alla regler,
så stelnade inte massan.
 
Kasta eller försöka rädda upp?
Jag försökte förstås igen och denna
gång med ett par extra gelatinblad.
 
Väntan var extremt påfrestande,och
när jag återigen upptäckte att skiten
INTE antagit normal marmeladform
höll jag på att få ett riktigt bryt!
 
Men,som den fighter man är gav jag
såklart INTE upp.
Testade en tredje gång och HALLELUJA,
nu ligger dom sockrade i en burk i kylen!
               MISSION COMPLETED!
 
Igårkväll (lördag) fick jag återigen lite
pysselfeeling,så då tog jag fram marsipan
och kokos och vit choklad.
Det resulterade i små "Nisseluvor",och DOM
blev faktiskt riktigt söta.
 
Det finns väl alltid nån som gillar marsipan
trots att inte jag gör det.
 
Nu ska jag försöka bli lite grusig i ögona så
jag kan vila mej lite,klockan är ju typ TRE
mittinatten igen,men å andra sidan kommer
det väl fler vilotillfällen så varför bry sej!
 
Tills vi hörs...hare gott därute ♥
 
Söta va!
 
Andra laddningen kola
kokades lördag morgon.
(igår alltså)
 
Och här är bilden på första
fixet av marmeladkonfekten!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0