Småfolksbesök och tårtbak

I fredags eftermiddag snubblade
småfolket in i hallen för dom skulle
till mormor på övernattning.
 
Vi började med en tur till skolans
lekplats,för nu gäller det verkligen
att ta vara på alla soliga stunder
innan hösthelvetet och vintern sätter
klorna i oss IGEN!
(fan vad jag hatar bara tanken på skiten!)
 
 
Efter promenaden med lek och diverse
andra roligheter serverades isglass på
balkongen till varma småkillar.
 
Sen passade Lewi på att vara smak-
testare av chokladmoussen som tårtan
skulle fyllas med senare.
Skitgott blev betyget och då kände jag
att HÄR är vi verkligen på banan vad det
gäller den fyllningen.
Hallonmoussen var inte riktigt klar just då,
men även den...uj,uj,uj så god.
 
Efter bad och pyjamaspåtagning
stod det enligt önskemål målning
av naglar på killarnas önskelista,så
Lewi fick assistans av prinsen medans
jag fixade Willes.
 
Det gäller att kunna spreta med tårna
så att nagellacket INTE kladdar av sej
på intilliggande tår,vilket inte är det
allra enklaste faktiskt.
 
Till kvällsmat serverades hemgjorda
kycklingburgare och Wille startade
först eftersom hans blev klar snabbast.
Var Lewi med brallorna fulla med myror
befann sej är inte lätt att veta.Han kan
lixom va precis VARSOMHELST utom
där man vill att han SKA vara!
 
Lite soffmys och tv-tittande hanns
oxå med innan tandborstning och
sista kvällspinket,och som vanligt
är Lewi även då på språng.
Myrorna har en tendens att ALLTID
klia och fara runt på honom.
 
På lördagsmorgonen ville killarna sitta på
balkongen och käka frukost,och det fick dom
såklart göra.
Notera att Lewi SITTER här.
 
Toast med ost och skinka blev det.
Betyg:5 av 5!
 
Och så var det ju den där tårtan oxå.
Undertiden jag gjorde den tog prinsen
med sej småfolket på sakletarrunda,vilket
gjorde det aningen enklare att koncentrera
sej.Då slapp jag åtminstone den stunden
jaga myror och dess ägare lite varstans 😂
 
Avslutningsvis kan jag bara tala om att
Henrik blev jätteglad och nöjd över tårtan,
och att få den hälsningen kunde knappast
ha blivit bättre.
(finns oxå på www.majdesajn.blogg.se)
Funkar inte länken kan man ju alltid skriva den själv!
 
Happy helg m.a.o!
 
Hej sålänge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0