Påskfika och utehäng

Är det inte ljuvligt så säj,att äntligen
kunna sitta ute och fika igen med solen
som värmer sådär gott i både kropp och
själ och all over the place.
 
Vi for på en liten påskfikaträff hos "Stora"
idag,tyvärr kunde inte "Lilleman" vara med
rent kroppsligt,men i tanken fanns han förstås.
 
Utemöblerna (nåra av dom) gjordes
vårfina,och då är det ju smidigt att
ha inte mindre än två små hjälpredor!
 
Pappan i huset skurade på sin kant!
 
Förste vattenslangskillen.
 
Morotstårta stod på dagens fikameny.
Jag är dock inget fan av sån så jag avstod.
Men fin var den,och god enligt dom som åt.
 
Vissa bänkade sej direkt i solskenet,och
jag förstår dom.Utsvultna som vi är på
D-vitamin såhär års.
 
Lewi satte sej i skuggan en stund
och svalkade sej med bubbelvatten.
(vatten med bubblor alltså)
 
Medans Wille valde en plats i solen.
 
Hoppsan,det kom visst med en gammal
bloggare på bild oxå!!
 
Den fd gymnasten har skillsen i behåll
och bjöd på gratis uppvisning.
Jag begriper inte hur man kan ha sån
kontroll över sina kroppsdelar,för att inte
tala om balansen!
 
Cindy vilade i sin bur för det får man
när man är äldre och inte lika hoppig
längre.
(observera att fotografen,inte jag,missat
det där med skärpan)
 
Bi(bi) var oxå sugen på lite
sötsaker,och naturligtvis fick
hon suga i sej lite av det som
blev kvar på assietten.
 
Det var den påskdagen anno 2019,eller
iaf delar av den.
 
Själv for jag hem och sydde ett förkläde
till "Lilleman" och Prinsen drog på en
liten fisketur.
 
Nu väntar lite mera kaffe och en stund
i soffan innan det är dax att göra nåt
annat,vad vet jag inte än men nåt lär
det nog bli!
 
Glad fortsättning folket!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0