Långfredagsbesök med pyssel & stök

Igårmorse kom småfolket och deras
mamma på långfredagsbesök när
pappan trots röd dag jobbade.
 
Vi startade med lite morgonfika och
när den var klar blev det dax att för-
bereda lite lätt lunch.
 
Att stå med i händelsernas centrum
är ett måste för Lewi.Man kan ju lixom
ALLT i den åldern.
 
Wille passade istället på att måla
lite påskägg.Påpassligt nog hade
mormorn hittat ett smart hjälpmedel
för små fingrar så han slapp bli kladdig
och ägget kunde snurras lätt vartefter
färgen skulle på.
(den som samlar på sej hittar ofta nåt i skåpen)
 
En liten avstickare till bilarna
kändes bra tyckte Lewi som trots
att han ju kan typ allt faktiskt INTE får
grädda pannkakor själv,även om han
säkert hade velat prova!
 
När storebrorsan och mamma stack till
affären passade Lewi och jag på att göra
en sats med nåra jordnötskakor.
 
Och som alla kanske vet,så är visp-
slickande det allra godaste.
 
Det är himla smidigt med små hjälpredor.
för utan minsta gnäll (tvärtom faktiskt),så
fick jag experthjälp med disken oxå.
 
Fast om sanningen ska fram så hälldes det
mest vatten från den ena bunken till den andra.
Att just drättla med vatten är ju det roligaste
som finns.
Och sålänge vattnet stannar I diskhon och inte utanför,
har jag absolut inga klagomål att komma med.
 
Och såhär blev resultatet av bakningen.
 
Havregryn,jordnötssmör med crunch,
farinsocker mm samt en liten bit choklad
i mitten.Behöver jag säja att långfredagen
bjöd på både gos & gott!
 
HÄR hittar ni receptet!
 
Nu har det blivit påskafton,så jag passar
väl på att önska en god sån innan jag
vilar nåra timmar före första kaffetåren.
 
Ha det fint därute i vårvädret!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0