Bollmysteriet

Kommer ni ihåg att jag berättat om
den orangea bollen?

Cindys favoritboll den som nu sen snart
två år varit PUTS VÄCK,och som uppslukad
av nån svart mörk makt!?
 
SOM VI LETAT!
SOM VI UNDRAT vafan som hänt
med den och VART den kunnat
försvinna!?!
 
Jag har kollat PRECIS ÖVERJÄVLAALLT,
men prinsen har hävdat att den måste ha
glömts bort när vi varit ute på gården och
att nån sen sparkat alternativt kastat bort den.
(aldrig i livet har jag svarat!)
 
Hur somhelst så har jag ALDRIG kunnat
släppa tanken på hennes älskade boll
eftersom INGEN annan boll passat eller
ens varit i närheten av att intressera henne.
 
Ända tills igårkväll.
Då kommer prinsen in och ser sådär
hemlighetsfull ut och säjer:
 
"Gissa vad jag hittade för frän grej i bilen"?
 
-Eh,inte en jäkla aning svarar jag.Det kan ju
va exakt vad somhelst lixom.
 
Och så sträcker han fram ena handen,och i den
håller han.....just det....BOLLEN!!!!!!!!!!!!!!
 
Den hade alltså av nån märklig anledning
hamnat UNDER passagerarstolen(i HANS bil)
och där har vi ju som sagt INTE letat eller ens
haft en halv tanke på att den skulle kunna vara!
 
DEN lättnaden och den GLÄDJEN!
I oss vuxna alltså.
Mysteriet med den försvunna bollen
är inte längre ett mysterium.
 
Vi som varit SÅ bedrövade och ledsna
för Cindys skull som inte haft sin allra
käraste ägodel,nu ÄNTLIGEN skulle dom
få återförenas igen och hon skulle studsa
ikapp med bollen och jaga den som bara
hon kan.
 
Vad Cindy ansåg????
 
 
 
"Vem fan bryr sej NU lixom"?
Det har gått två år och jag är
fortfarande skitbesviken på er
som inte kunde hålla reda på den,
och dessutom är jag snart 14 år så
inte fasen orkar jag hålla på med
såna där "barngrejer" som tar på
krafterna längre!!!
 
Okejrå,men medge att det va "lite"
fint att återförenas?
 
"Inget svar"!
 
Kontentan av det hela är ändå att JAG
kan släppa alla grubblerier och det vetitusan
om jag ändå inte ska konservera bollskrället,
nu när den ÄNTLIGEN är tillbaka och allt!
 
Vi får se!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0