Äntligen sa "Pärlan" och trippade vägen hem med tysta sulor

Fy satan som jag har väntat och längtat
efter att slippa dessa förbannade dubbdäck
som skriker av kontakten med asfalten och
som genererar skitirriterande ljud i kupén!
 
Kände mej lite som Gunde Svan när jag
skrek till däckkillen:SKYNDA SKYNDA,det
finns INGEN tid att förlora,för NU är det vår
och dom jävla vinterdäcken ska väck!
Eller iof,jag skrek nog inte.Jag sa förresten
inte att han skulle skynda sej heller för man
ska fan inte störa yrkesfolk i sitt utövande.
 
Det gick fort iaf och ingen kunde va gladare
än jag (och Pärlan) när det ÄNTLIGEN blev
dax att åka hem igen.
 
Finfint sällskap hade jag oxå i form
av både Cindy och fd grannen,så
det blev som en liten onsdagsutflykt
med garanterad slutfinish.
 
Naturligtvis hade jag kaffe med mej så
vi stannade på en liten skogsväg och
intog den goda drycken.
Tillbakavägen var så däcktyst att vårt
prat nästan kändes som en smekning
ackompanjerad av det mjuka gummit
på fälgarna.
 
Det var faktiskt länge sen jag kände
våren i mej så starkt,och det kära ni,
DET är fan stort!
 
Nu väntar jag inte alls på fakturan,för
då blir det åter vinter i sinne,vatten
och bröd på pinne kanske!
 
Fast,tillsvidare ska jag va glad,det
blir så ledsamt annars.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0