När ska jag få skörda?

Jag har ju som ni kanske sett på bild förut
diverse små hobbyplanteringar,
och vissa av dom ligger mej varmare om
hjärtat än andra.
 
När jag väl lyckas få upp nåt som legat
flera månader i jorden och grott och som
jag nästan tappat hoppet om plötsligt 
sticker upp,då gör jag fan allt för att hålla
dom vid liv.
 
Så är fallet med min nektarinplanta som
står i köket väl synlig.Jag vill lixom ha 
daglig koll på den och kunna rycka ut vid
minsta snedböj eller eventuell ledsamhet.
 
Igår fick jag dessutom till min glädje se att
den blommar igen!
Wow asså!
 
Tänk att nåt så litet kan kännas så STORT!
 
Nu tror jag väl iof inte att det helt plötsligt
ska hänga nektariner på grenarna en morron
när jag kommer ut i köket.
Dels skulle plantan aldrig orka hålla uppe mer
än ett par tre kärnor,och så får man inte ha
alltför högtflygande förhoppningar.
 
Maffigt är det iaf för en typ som
jag med allt annat än gröna fingrar.
 
Ska nog köpa hem lite mer jord och plantera
om den i en större kruka ändå.
För jag anar att den känner sej lite trångbodd
där den står,och sånt är ju aldrig kul.Ibland
både vill och måste väl även en liten nektarin-
planta få flytta till större och ta ut svängarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0