När man har en fyrbent som pockar på uppmärksamheten

Det slår ju aldrig fel när man ska sätta
fart med nåt,för då sablar pockar Cindy
på min uppmärksamhet.
 
Det börjar med ett ganska tyst gnyende
för att sen eskalera i allt högre små skall.
 
Antingen är hon hungrig eller så vill hon ut.
 
Och det måste jag väl iaf säja trots allt,att det
är förbaskat bra av henne ändå,att hon säjer
till när hon vill nåt även om det ofta krockar
med mina göromål.
 
Precis nyss satt hon här nedanför
min stol och "småpratade",och vid
den här tiden VET jag av erfarenhet,
att då vill hon ut.GENAST!
 
Så nu har hon nattkissat och jag kan
fortsätta med mitt utan att bli störd.
 
Jag har förresten kommit in i en tavel-
period igen,närmare bestämt står det
"änglar" på det körschemat.
 
Idéerna tar lixom inte slut,så jag tänker
att det är bäst att köra så det ryker medans
lust och engagemang finns.
 
Det började med att jag gjorde om
en tavla som blev skitful för att jag
inte ville kasta själva canvasen.
Så snygg vet jag inte om den blev,
men den fyller säkert sin plats över
nåt fult märke på nån av väggarna!
 
Sen gjorde jag om en tavla åt
en kompis för trycket som var 
på från början lämpade sej icke
att hänga upp.
 
 
 
När grannen fick se tavlan ville hon
oxå ha en fast med annan text men
i blått oxå,så då blev det ytterligare
en ängel.
 
Inte nog med det,hennes dotter ville
ha en egen med.
 
Men den skulle vara på svart botten,så
då fixade jag förstås en sån!
 
Färgerna är dock finare IRL och
mycket mer intensiva.
 
Nu står det fem glas och väntar på
att bli omhändertagna,så det ska
jag försöka få till vad det lider.
 
Prio ett är en omarbetning skulle man
kunna säja,för en vän som beställde för
flera år sen har råkat slå sönder ett som
gjordes i en serie.Som tur var hade han
ett par till i reserv,så jag kan nu ordna
att han återigen har sex glas i samlingen.
Varje glas har nämligen en låttext graverad
och det går ju inte för sej att ha den serien
inkomplett.
 
Så vare med det.
Nu måste jag fortsätta här.
 
Sov gott eller god morgon på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0