Medelålders samlare med planteringsfetisch

Igår fick jag ett av mina välkända ryck
och sorterade bland mina glitterburkar.
 
Alltså,det är som att botanisera i en
smågodisaffär,jag blir alldeles lycklig
i hela kroppen när jag ser alla färger.
 
Man har ju samlat på sej lite över tid!
Fram till nu har jag haft glittret i en låda,
men eftersom det är superknöligt att dra
ut och ta med lådan där jag pysslar,så
löste jag det med att stajla till en gammal
skokartong.
 
Nu kan jag enkelt och smidigt flytta
med lilla lådan och plocka det jag vill
ha för tillfället.
Fiffigt Majso!
 
Och så har det äntligen börjat ploppa
upp lite grönt i krukan.(plus nåt mossliknande)
I början på juli köpte jag en färsk ananas och
den som kanske lagt märke till det,så finns det
små,små frön i en sån.
Just såna pyttesmå petade jag ner med en
tandpetare,och sen har jag vattnat och hållit
tummarna hårt.
 
Man vill ju att det ska komma upp nåt iaf,och
det gjorde det.Helt otroligt att nåt SÅ litet kan
resultera i nåra gröna skott.
Nu återstår bara att se om dom växer till sej
ännu mer.
Vem vet,om ett par tjugo år eller så kanske
jag kan skörda egen färsk ananas.Eller så
får jag fortsätta köpa i affären!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0