Bättre lite senare än inte alls

Idag har det bjudits till försenat 23-års-
kalas hos "Lilleman".
 
Det bjöds på pannkakor med tillbehör och
efterföljande kaffe med tårta.
 
Jag ser iaf en (i soffan) som gärna
hade fått en egen tallrik.
 
Det krävdes tre bilder innan jag fick "Lillemans"
morfar aka papsen att titta in i kameran.
Skam den som ger sej lixom.
 
Födelsedagsfiraren som inte känner sej
100 % tip top hade idag skippat linserna
för att vila ögonen,och hade glajjorna på
så han såg vad han stoppade i munnen.
 
Skönt med en stor mysig säng att slänga
sej i och busa runt lite tyckte Wille och hans
brorsa."Mellan" läste i en inredningskatalog
och "Stora" vet jag inte vad hon fokuserade
på.Troligtvis lillebrodern som har myror i brallan.
 
Marsipantårta med chokladbottnar,fylld
med hemgjord jordgubbsmousse och
glasskräm smakade fint till kaffet.
 
Verkligen ingen utställningsros,men
jag är glad att jag fick till nåt med tanke
på hur lite tid jag hade efter all pannkaks-
gräddning och annat trix.
Vaddå tänker ni,var det inte "Lilleman" som
hade kalaset?
Jo,det var det,men nu fixade hans ömma
moder det som fixas kunde.Bra så!
 
Allt ljus på födelsedagsfiraren i
dubbel bemärkelse,för SOM solen
sken in genom fönstren idag.
Plus 23 grader ute visade termometern
den här första söndagen i september.
 
Tänk om det kunde få fortsätta vara
sånt här väder,gärna fram till jul och
helst tills våren tar vid igen om jag
får bestämma.
 
Det var det,nu ligger det en helt orörd
vecka framför oss.Bara att hugga in
med liv och lust,kanske göra nåra mer
valtester och studera partierna i sömmarna
så man får lite mer kött på benen inför
kommande helgs val.Om nu det är möjligt.
 
Som det är nu vill jag bara bunta ihop dom,
skicka dom på uppfostringsanstalt och själv
ta över skutan.
 
Det hade fanimej inte kunnat
blivit mycket sämre!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0