Småfolket på sleepover

Som jag ju berättade igår,så kom
småfolket hem till mormor´n framåt
söndagskvällen.
 
 
Lite konstnärsjobb hanns det med
innan det var dax att ta på pyjamas
och kura upp oss i soffan.
 
Måndagsmorgonen startade redan 6.20
för Wille orkade inte sova längre så han
och jag låg och pratade till 7.30 ungefär,
då gick vi och hämtade Lewi för att ta fram
frullen med diverse smått & gott.
 
Strax efter halv 10 befann vi oss hos
den här krabaten.
 
Lewi hade nämligen sin första dejt
med tandhygienisten vilken avlöpte
med beröm godkänt.
 
Naturligtvis hade vi alla tre försett oss
med dom snygga blå skoskydden,för
ute var det både blött och riktigt skitigt.
 
Varsin tandborste med texten:
"Rocka munnen" fick dom med
sej hem,och Lewi fick oxå en grön
och glittrig liten ödla i plast.
Hade väl varit smartare med en tub
fluorfri tandkräm tänkte jag!
 
När vi kom tbk plockades det snabbt fram
kavlar,mått och pepparkaksdeg.Jorå,
för har mormor lovat att det ska bakas
då finns ingen tid att spilla på annat.
 
Utstansade och redo för lite värme.
 
Är man bara dryga 2 år,så tappar
man snabbt fokus på styriga degar,
så Lewi gav upp relativt fort.
Fast lite dekoration fick han iaf till.
 
Wille är däremot mer tålmodig såklart,
även om en hel del deg slank ner i magen.
("för det är ju så himla gott",citat Wille)
 
Vi hann nätt och jämnt plocka undan
baket från bordet innan konstnärerna
intog detsamma.
Även här tröt Lewis tålamod relativt snabbt,
så han fortsatte istället med lite Youtube!
 
Willes koncentration var däremot på topp,
och han målade som den tavelmakare han är.
 
Sen avslutades killarnas eftermiddag
med skumbad och lite avkoppling.
 
Rena,varma och ganska så nöjda (tror jag iaf),
blev det strax därefter dax att hämtas av lilla
pappan som kom direkt från jobbet.
 
Ja,det var min måndag(och lite av söndagen)!
 
Imorr´n får vi se vad agendan erbjuder.
Lite mera sol hade förstås inte skadat,
det lilla vi fick idag tycker jag faktiskt
känns väl snålt även om det är november!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0