Oj så skoj!

Ibland ska man ha tur.
Eller förresten,det handlar nog
mest om skills här faktiskt.😂
 
Man har väl inte bakat och mätt
och måttat för intet i över 30 år.
 
Grejen är den att lokala lilla affären
i torsdags hade en liten tävling där
det gällde att gissa antalet mandlar
som låg i en burk.
 
Där stod jag och kollade lite på dom
goda mandlarna och,hm,nja,eh...det
ser ju iof inte så mycket ut,men äh,
antingen gissar jag på 152 (eftersom
just 2 är min tursiffra),eller näe vafan
idag väljer jag 1 på slutet.
Det blev alltså 151 som antecknades.
 
 Och vad händer?
Jag vinner!
För rätt antal var nämligen 152 stycken!!!
Man ska fan inte frångå sitt turnummer.
Nu gick det ju vägen iaf,men ändå!
 
Jorå,så där fick man ställa upp på
bild i butiken med tävlingsarrangörskan.
Och kände inte alla apan förut,så gör dom
det säkert nu eftersom bilden publicerades
på deras facebooksida 😁
 
Som sagt: "Oj så skoj" när man vinner!
Diverse gott & blandat,allt från baconchips,
punchrullar,jordnötter till läsk och ölkorv.
 
Och icke att missa,plastbacken allt låg i.
Den blev jag nog faktiskt mest glad över.
 
Däri kan jag ju lägga en massa skojsiga
grejer,för innehållet kommer jag ge bort
99% av.
 
Black friday,happy friday!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0