Julklapp till en mamma

Idag blev jag klar med en julklapp
som två systrar ska ge till sin lilla
mamma framöver.
 
Jag är så förbaskat glad att jag
faktiskt gjort det i god tid,för nu
har jag en lykta som väntar på
att bli pimpad,och den kräver
oxå en hel del tid av mej.
 
 
En liten blomranka kan väl aldrig
vara fel tänkte jag,och måste medge
att det inte alls blev helgalet.
 
Klart som 17 att "mamman" ska ha ett
hjärta oxå.Det hade iaf jag oxå i egenskap
av mamma blivit glad över.
 
Nu är klockan åter snart tidig morgon.
Fredag står det i almanackan och inte
bara det,det står:
"baka tårtbotten" och förbered lite inför
lördagen oxå.
 
För imorron kommer det nämligen två små
gossar på sleepover.
Deras mor & far ska visst på varsitt håll med
sina respektive jobbarkompisar,roa sej lite
och ha julfest(er).
 
Sånt larv sysslar dock inte jag med.
Det räcker mer än nog med allt annat
"juligt" som startar redan i september.
(om inte förr)
 
Och förresten så har chefen (d.v.s jag)
dragit in på både julbord,företagskort
och annat sen många år tillbaka,så istället
för glögg (som jag ändå inte gillar) tänker
jag att en mugg kaffe och nåra pepparkakor
med gossarna blir en lika mysig om inte
supermysig "pre-julfeeling" isf!
 
Smaken är bekant som baken,och
tur är väl det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0