Hej pappa!

Jaha ja,idag är det alla pappors dag!
 
Och jag är lyckligt lottad som har min¨
kvar omkring mej och faktiskt ganska
nära boende oxå,om man inte räknar
dryga milen som långt iof.
 
Jag,prinsen och Cindy tog oss en tur
till lilla papi och dagen till ära hade jag
bakat en saffranskaka till honom.
 
Visst då,han fick lite annat smått oxå,men
jag tycker inte att man nödvändigtvis måste
håsa upp såna här dagar så jävla mycket,
huvudsaken är väl att tanken eller rättare
sagt omtanken finns.
 
 
Kolla bara hur glad han blev efter
att ha ätit av farsdagskakan,det kan
ju knappast vara glädjen över att få
ett åkerspöke bakom ryggen 🤣
 
Eller så ler han av rädsla!
 
Men iaf,vi hade en trevlig och pratig
fikastund innan det blev dax att kramas
hejdå.För lilla papi skulle kolla på fotboll
och då vill man inte störa.Eller för att vara
lite mer exakt,han är inte så värst kontaktbar
när han är "inne i" fotbollstugget som den
gamla spelare han själv är!
 
Just det,en av ekorrarna busade lite
med oss när vi kom oxå.Gömde sej
bakom en gren och sket totalt i att
jag stod och försökte locka fram den.
 
Ja,ja..man får inte alltid sin vilja igenom.
 
Nu ska jag förbereda lite inför
kvällens nattgäster.
Wille och Lewi ska nämligen
sova över tills imorr´n,dagis
är stängt och KAN man få lite
sovmorron som barn,då tar
man förstås den chansen.
 
Hej på ett tag då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0