Plötsligt händer det att tajmingen slår till!

Hur ofta får man till en träff med
sina små risgryn (kidsen),utan
att det är andra inblandade runtomkring?
 
Svar: inte alltför ofta,men plötsligt
händer det!
 
Igårkväll var ett sånt tillfälle,och då
passade jag,"Stora" & "Mellan" på att
invadera "Lillemans" lägenhet för ett
par timmars häng.
 
Jag hade inte bara packat ner
mina underbara cupcakes,jag
hade även stekt dubbel laddning
med pannkakor som "lilleman"
tillsammans med lite annat fick.
 
Datoravdelningen var för dagen
nedsläckt sånär som på nån blinkande
fyrkant på ena skärmen,så därifrån 
behövde vi alls inte slita It-kungen!
 
Storasyster som inte tål oordning
bland kläder,satte sej och gjorde
lite organisationsjobb i ena garderoben
medans lillasyster satt i rummet bredvid
och fixade med viktiga papper och arkivering.
Hon har en extrem förmåga att lösa sånt nämligen.
 
Och mamman då kanske ni undrar,ja hon
fann sej tillrätta i köket och laddade bryggaren.
Undertiden den spred sin ljuvliga doft passade
hon oxå på att diska lite av gårdagens porslin.
(helt självvalt ska tilläggas!)
 
Sen fikade vi och pratade om allt möjligt och
hade ett par härliga timmar i varandras sällskap.
 
Shit vad man sätter värde på såna här "guldkorn" ♥

NATURLIGTVIS måste man föreviga ett
sånt här tillfälle så det inte råder nåra
somhelst tvivel om ATT vi verkligen
kunde tajma in denna torsdagsdate.
 
Lyckades med konststycket att få till
inte bara en utan TVÅ soffbilder.
HURRA vad bra med självutlösare
som funkar och kvicka ben som gör
att man hinner sätta sej tillrätta innan
10.9,8,7.....klick!
 
I skrivande stund sitter "Mellan" på väg
i bil till Arlanda för att hoppa på ett flyg
till Kreta i ottan.
 
En hel vecka ska hon njuta med sin mormor
i Medelhavsklimat med grekisk sallad och
säkert en god bok eller två under parasollet.
 
Trevlig och skön semester önskar vi henne och
så passar jag på att säja till alla mina "små gryn":

TACK för en supermysig torsdagsträff ♥
Mami älskar er så det sticker i hjärtat
av kärlek och omtanke ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0