Mitt liv som "statist" i mitt livs film,och en trasig kökspryl on top!

Ibland känns det som jag är med 
i en dålig film där det inte händer
nåt spektakulärt alls.
 
Missförstå mej rätt nu,jag är absolut
INTE otacksam på nåt sätt.Jag har
tak över huvudet,mat om jag vill,tre
fina barn,två underbara barnbarn,
svärson och min älskade man samt
övrig familj.
 
Men,det känns som om man bara går
och går och aldrig kommer till dörren.
 
Bortsett från ytterdörren dårå.
Fast den är så jävla ful och räknas
lixom inte på riktigt!
 
Inte för att pengar löser allt,men fan vad
jag skulle vilja ha ett par miljoner eller
femtio...minst.
 
Kunna resa vart tusan jag vill,kunna bjussa
familj och vänner på skojsiga saker,köpa ett
litet hus och kanske en ko.
 
Jomenvisst,jag behöver ju mjök till kaffet och
av mjölk kan man dessutom göra en massa
andra bra grejer.
(kaffeplantagen är redan kirrad)
 
Nu känns det bara jobbigt att behöva ranta runt
i affären för att handla mjölk och annan skit.
 
Vart vill jag komma med det här då?
Ja ni,det vet jag väl egentligen inte,
bara att jag just nu är lite lätt anti och
det känns som att jag befinner mej i
nån slags mellanmjölksgegga.
 
Sånt är verkligen inte vare sej kul eller
speciellt upplyftande,åtminstone inte
med tanke på att jag föredrar röd mjölk.
 
Borde väl gå till sängs kanske,innan mellan-
mjölken späds ut ännu mer.
Kanske att jag drömmer om nån jävligt bra
lottorad eller rentav blir medial och kan se
vilken lott jag ska välja nästa gång.
 
Såhär kan det iaf inte fortsätta för då kommer
jag få nippran totalt och det vet man ju hur
sånt kan sluta.
Med en mugg nescafe UTAN mjölk med
besk smak som förpestar tillvaron än mer.
 
DET FÅR INTE HÄNDA!
 
Godnatt då...eller god morgon kanske 
passar bättre nu såhär 03.45-ish!
 
Just det,en förbannat dum grej till:
ena vredet på nya spisen har pajjat.
 
Jävla plastig skit och/eller måndags-
exemplar till mojäng.(fick den ju en måndag oxå)
 
Nu måste jag använda tång om jag ska 
få på ugnen.
Kul...näe inte ett dugg!
 
GAH!!!!!!!!!!
 
 
Måste vara nån som INTE använder spis
speciellt ofta (el.aldrig iof) som på allvar
tror att tunn,tunn plast ska hålla.
Och så verkar det som om det är vridfel i
själva "vridgrungkan"(pinnen) oxå för den
följer lixom inte med i vridningarna som den
faktiskt ska och bör.
 
Jag är iof inte förvånad,jag bor ju som
bekant i "Huset gud glömde",men ändå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0