Jäkla mycket grattis till mej...oxå

Idag är det min dag..oxå.
 
Egentligen är det ju ALLTID mina dagar,
för jag har bestämt att det ska vara så.
 
Jag är chef över mitt eget liv så m.a.o
är VARJE dag således min.
 
Det behövs varken morsdagar,namnsdagar
eller födelsedagar bara för att uppmärksamma
extra mycket.
Jag är precis lika viktig som person alla dagar
om året.
 
Jamen precis,ALLA är vi viktiga precis jämt
och varje sekund.
 
Men iaf,eftersom nån som tyckte den var lite
skojsig och att det sen kunde generera mer-
försäljning generellt,så blev det och är idag
den alldeles speciella dagen MORS DAG!
 
Igår lördag,en dag för tidigt (jag är ju lite före),
så tog jag och Cindy en tur till MIN mamma för
att fika och sätta henne i centrum.
 
Att jag inte drar dit idag beror endast på att  JAG
i egenskap av mamma oxå,ska bli firad av MINA
barn och således hade det blivit alldeles för stressigt
att klämma in fler samma dag.
 
Man vill ju lixom inte jäkta fram och bara kasta in
en present för att säja hej och hej då i samma mening.
 
Min mamma har redan ALLT och
lite till,så jag gav henne min tid
i form av extragoda cupcakes med
fyllning,samt små gulröda maränger
som matchade den egenmålade och
brända tallriken i samma färger.
 
Naturligtvis glömde klantiga lillmamman
att fota tallriken innan hon ställde på
godsakerna,men skitsamma,det är ju
tanken ni vet,och lite syns ju faktiskt!
 
Jorå,mamma fick en symbolisk blomma
oxå som hon genast satte i en ampel
utanför dörren.
 
Jag bakade förresten rosa
maränger oxå när jag ändå
höll på,tänkte att två färger
harmoniserar och blir lite
trevligare tillsammans i en
fräck glasburk.
 
Liten inredningsdetalj sådär!
Ska visst va sånt nu.
 
Papsen var förstås oxå med,han har ju
ingen mamma kvar i detta liv och fick
således nöja sej med att två andra 
mammor symboliserade dagen före
morsdagen!
 
Bäst som vi satt där och fikade kom en
av deras ekorrar för att äta.
 
Söt som socker även om skärpan
är urusel eftersom jag inte är stadig
nog på handen när jag zoomat.
 
Kompisen satt i granen bredvid,turligt
nog utan att stöta sitt lilla ben och inte
heller den långa ludna svansen.
 
 
Jag vill fasen adoptera nåra av alla
ekorrar som bor hos mami och papi.
Men eftersom hyresvärden har "pippi"
på att såga ner varenda träd här,så
blev jag ju tvungen att ta ner min egen
matstation som jag hade satt upp förra
året hos mej!
 
Så jävla dumt att sabba för dom icketalande!
 
Nåväl,nu har klockan redan hunnit bli över tre
denna tidiga söndagsmorgon.
Temperaturen är dryga 13 grader och det ljusnar
utanför fönstret.
 
Eftersom jag råkade slumra till i soffan och såklart
då inte alls känner mej trött nu,väntar jag väl bara 
på att få brygga kaffe om en stund.
3.32 tycker jag låter som en bra tid!
 
Glad morsdag då alla mammor därute,och
glad alla andrasdag ni oxå vare sej ni är barn,
pappor,kusiner,folk eller bara fä.
 
ALLA får va mä!
 
KRAM ♥
Trackback
RSS 2.0