Be alltid om en second opinion

Som jag ju berättat förut,så fick jag
bokstavligen talat en käftsmäll
när det gäller mina tänder.
 
I alla år har jag besökt tandvården
minst två ggr per år och inte förrän 
i höstas som en blixt från megaklar-
blå himmel kom domen om att mina
tänder ICKE är okej!
 
DEN chocken!
 
Varför hade jag inte blivit förvarnad?
Varför,varför,varför?
Frågorna snurrade i skallen som en
centrifug på högsta varvantal.
 
Jag.fattade.ingenting!
 
Efter flera kostsamma försök för att få nån
slags bukt med det värsta,så kom så 
domen för ett par veckor sen:
 
TRE tänder MÅSTE ut och det fanns
ingen återvändo.
Paradontit som det så fint heter på
tandläkarspråk,är som ni kanske
fattar,inget som uppstår på ett par 
ynka månader!
 
Det som känns jävligt och orättvist och
så förbannat onödigt är,att detta kunnat
undvikas om tandvården jag så frekvent
besökt hade gjort det dom skulle.
 
Nu är jag amputerad.
Idag blev jag första tanden fattigare och
i juni ryker det två till med en veckas
mellanrum.
 
Kan inte med ord nog påpeka för er vikten av
att ni ska vara uppmärksamma,frågvisa
OCH helst faktiskt besöka fler än bara
er ordinarie tandläkare/tandhygienist
även om det säjs att allt är okej och
hela den biten.
 
Visst att jag hade lagningar sen mellanstadiet,
och jag tror,näe VET att den jävla äckel-
gubben lagade tänder på mej som inte ens
var hål i,men detta,jag känner mej faktiskt
amputerad och överkörd.
 
Scrolla INTE ner om ni inte vill se min
stackars lilla tand som fått lida i onödan
tillsammans med mej.
 
Eller,låt er skrämmas av HUR det kan sluta
om man inte är på sin vakt.
 
God natt från en extremt sorgsen OCH
djupt besviken Majso,som nu måste
lära sej tugga på helt annat sätt.Och om
ett par veckor kanske det bara blir flytande
framöver och i all evighet!
 
Snyft!
OCH fan,fan,FAAAN!
 
Åt vänster själva tanden,
till höger rötterna som INTE
fått den rätta behandlingen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0