Inga jävla fjädrar tack!

Jaha ja,nu stundar det påsktider
med ägg och sill och skinka och....
 
Och så alla dessa fjädrar som ska
viras runt grenarna i nåt till början
outslaget ris.
 
Näe fan,det blir varken sill eller
fjädrar här för min del.
 
Sill åt jag i julas och kommer som
tidigast göra till midsommar igen.
Bara för att vissa äter gröt till frulle
varje morgon,behöver man väl nödvändigtvis
inte äta sill bara för att det är påsk!
 
Men iaf,det jag ska göra i påsk är precis
det jag gör som vanligt annars,d.v.s jag
dricker mitt kaffe och håsar inte upp
mej i onödan.
 
Det jag stör mej på mest är att dom här
s.k "röda dagarna" går så förbannat långsamt
och aldrig tycks ta slut.DET är trist faktiskt!
 
Fredag är RÖD,måndag är RÖD!
Freda´n,den långa tar nog ändå priset
i överdrivet jävla supertråkig.
 
Gäääsp vad jag inte längtar efter den.
 
Däremot kommer jag piffa upp fredags-
morgonen med lite tårtfix,och sånt är
ju alltid skojsigt.
 
Redan idag har jag bakat den tårtbotten
som ska fyllas med ett lager hallonmousse
och ett lager mangomousse.
Idag blev det en tårtbotten som innehåller
smör,laktosfritt till och med eftersom beställaren
sagt till om just en sån för att undvika att
gästerna får besvär.
Schysst tycker jag.
 
Jorå,så var det med det.
Och så har jag hunnit få fyra vårmuggar
klara oxå.
 
Så istället för färgglada fjädrar som jag
alltså inte tänker bry mej om,så ställer jag
helt enkelt fram fyra färgglada muggar.
 
Tänk så härligt det blir att ta sin kaffeslurk
i en rosa,turkos,gul eller lila mugg.
DET slår fasen alla fjädrar i världen.
 
Hej på er!
 
Känns helt okej och väldigt saftig!
 
VÅRFIKAMUGGAR...vilken ska jag välja först månntro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0