För gammal för mitt eget bästa...eller nåt!

Att man (vi) blir äldre är ju ingen
vetenskap och kräver lixom ingen
magisterexamen,det är ren fakta
och märks om inte annat.
 
Vad jag blir irriterad över nu är dock
att det går alldeles för fort.
Ibland vill man iof att det ska rappa på,
åtminstone när det är vinter och kallt.
 
I övrigt hade jag faktiskt önskat att året
var försett med två maj och två juni och
och två juli.Hade således kunnat stryka
både november,december,januari och
februari.(gärna oktober och mars oxå)
 
Men iaf,vad jag skulle komma till var,att om
det när jag var ung hade funnits lika många
möjligheter vad media beträffar,då hade jag
fanimej kunnat bli värsta bästa och mest
exeptionella influencern EVER!
(Läs:jag HADE varit)
 
Världen hade behövt en sån som jag om bara
det digitala och datoriserade hade funnits i
samma utsträckning som nu.
 
Jag hade lätt kunnat sitta här som ägare till
minst tre hus på varmare breddgrader.
Jag hade säkert haft privatchaufför,egen PT
och...ja listan kan göras lång förstås.
 
Nu föddes jag ur den aspekten i helt fel tids-
ålder,för det vet ju vem somhelst,att vi som
såg dagens ljus och som i mitt fall på 60-talet,i
stort sett ses som fossiler nu.
(undantag finns kanske,men dom är fan lätträknade)
 
Nej då,jag är inte ett dugg bitter.
Jag är ju som vanligt sjukt positiv och
tacksam för att det ändå är NÅNTING
när jag kunde suttit här med INGENTING.
 
Min uppväxt i lantmyllan vill jag för inget
i Sverige vara utan,men jag hade inte tackat
nej till ett guldkort anslutet till ett aldrig 
sinande bankkonto nuförtiden.
 
Ja,ja...hur man än vrider och vänder så finns
det fördelar och nackdelar med det mesta.
 
Och ska jag klaga lite extra,så blir det även
idag gällande vädersituationen för SOM det
har vräkt ner hela jävla da´n!
 
Och tydligen ska det komma ännu mer.
Varför,vad är vitsen när skiten ändå ska bort?
 
Jag tänker och fungerar så dåligt under såna
omständigheter,för ska jag på nåt sätt kunna
bli "the oldest influencer of nothing important
what so ever",då krävs det för det första bättre
årstider och iof för det andra,en tidsmaskin så jag
kan lära mej grunderna och dom tekniska
detaljer som krävs.
 
Mission impossible med andra ord!
 
Vid tangenterna:
Er fossila röst i natten!
 
Snart en permafrostfossil från en svunnen tid! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0