Dra på trissor va

Vad skådade mitt västra öga ikväll
om inte ännu en liten blomma på
min paprikaplanta.
 
Herre min förlösare så snopen OCH
glad jag blev,nästan så jag ville dansa 
samba med mej själv på köksbordet.
 
Tänk om det kunde ploppa ut nåra små
frukter oxå,helst mango när jag tänker
efter,men det kanske är för mycket begärt
av en paprikaplanta att åstadkomma iof.
 
Kan man inte ympa såna här små telningar,
eller är det helt omöjligt?
Fatta så bra det hade varit om det funkat.
Ett par pangosar och hela veckan vore räddad.
Nåt att ha både i sallad och desserten.
 
Men iaf,den nya lilla blomman var det,och här
kommer den:
 
Nästan som att få tillbaka insatsen på en
trisslott,helt otroligt osannolikt alltså!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0