Det finns hopp!

Torsdagen spenderades
med "Mellan" och en sabla
massa kaffe,fix och tjatter.
 
Viktiga papper är bra att ha
ordning på,och nog har hon
det.Tror bestämt jag får anlita
henne till alla mina.
Visserligen vet jag "ungefär" vart
allt finns,men därifrån till att ha
dom i ordning kronologiskt eller
för den delen titelvis,det vore att
ljuga grovt från min sida!
Organiserat kaos,googla det vetja
och ni får upp mej på bild!
 
Bäst som vi satt där kom det två
servicekillar för att försöka fixa
en skåpslucka i köket.Det gick
förstås inte,vilket jag ju förstod
eftersom flera före dom försökt
laga ett fäste som redan var trasigt.
 
Hyresvärdar som bara skiter i sina
objekt är man ju alltför bekant med
tyvärr,och naturligtvis kunde jag ju
inte låta bli att ringa och återigen
påpeka ALLA fel och brister.
 
Min auktoritära framtoning i kombination
med vissa löften om att frysa hyran och
samtidigt gå vidare till högre instans gjorde
visst susen,för inom fem minuter ringdes
det tillbaka varpå jag gick igenom punkt
för punkt tillsammans med "Mellan" om
dom saker som ska åtgärdas.TYP NU!
 
Såja!
Ska det va så förbannat svårt att göra rätt
för sej och bemöta sina hyresgäster med
respekt och empati!
VA VA VA????
Svar ja...TYDLIGEN!!!!
K A T A S T R O F!
 
När jag sen kramade "Mellan" hej då och
åkte hemåt hade klockan hunnit bli 17.30
och då var det fortfarande ljust ute.
Fan vad jag älskar´t alltså,och på söndag
börjar sommartid igen.
Dubbelälsk på det ♥

Det här är LYCKA för mej,kvällssol som
sipprar in i köket och lyser på luckorna.
Nu känner jag trots mitt åldersmående
och trots slajmet jag klafsar runt i 24/7
rent mentalt,ändå visst hopp och faktiskt
att jag börjar ana att den där våreuforin som
legat infryst i själen sakta tinar upp igen!
 
Det finns hopp.DET gör det!
 
Kram på er♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0