Det närmar sej med stormsteg

Jag pratar förstås om fotbolls-VM!
 
SOM jag har längtat.
Jag blir glad i hela mej när jag tänker
på alla matcher som ska ses i soffan.
 
Det är svårförklarat,men det bubblar
som fruktsoda i blodådrorna när jag
går omkring här och bara räknar ner
dagarna som återstår innan första
matchen ska starta!
 
Måste få tag i nåt såntdär VM-magasin
där man kan läsa om lagen och där alla
matcher finns antecknade.
 
Hade jag haft lite kosingar i madrassen,
skulle jag mer än gärna ha spelat på fler
än ett lag.Nu är det inte så ställt,så jag
får nöja mej med glädjen av att njuta
och heja.
 
Sen är det ju det här med obligatoriska
smörgåstårtan oxå,jag hoppas att orken
och lusten infinner sej det här VM´et med,
för det hör ju typ till nu.
 
I all hast såhär på fredagsförmiddagen
hittade jag dock ingen bild på senaste,
så ni får nöja er med en gammal,d.v.s
den från VM 2010.
 
Nästa fredag och ett bra tag framöver vet
ni iaf vart jag befinner mej!
 
Att jag sen fyller år under VM-perioden gör
ju knappast saken sämre.
Dubbelt festligt m.a.o...
 
Om sen Sverige överraskar med nån riktigt
finfin match,ja då blir jag förstås än mer glad!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0