Bättre sent än inte alls

Jag fick ju som bekant med mej en
liten övernattare hem i lördags efter
kalaset,och det har jag visst inte pratat
om än.
 
Det hör till ovanligheterna att mina
barnbarn tar sovmorgon,och i söndags
var heller inget undantag.
 
Att jag själv inte kommer i säng och 
alltså inte blundat mer än nåra sekunder
känns det som,det spelar ingen roll för
upp ska man vara sej man vill eller ej.
 
Nu kunde jag iof dra ut på det en liten
stund för jag satt på tv´n ett tag,men
strax före 8 hade Wille käkat frulle,jag
druckit morgonkaffet och vips satte
vi på cyklarna redo att susa runt i ett
morgonvarmt samhälle.
 
 
Jag hade fullt sjå att hinna
med i Willes takt faktiskt.
 
Först cyklade vi till en brevlåda och
kastade i ett kort till jubilaren vi grattat
men som inte fyllde på riktigt förrän
dagen efter d.v.s igår måndag den 4:e!
 
Sen ville Wille till skolgården där det
anlagts en hinderbana,så nedan kommer
en serie med bilder från den.Fast först
värmde han upp med längdhopp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Återhämtning 30 sekunder!
 
Ett helt vanligt träd?
Långt ifrån faktiskt,för den här
skolan har nåt så ovanligt som
ett sparkcykelträd.
Och det kan ju vara bra med tanke
på alla nedskärningar i skolvärlden.
 
Kommer det bara lite regn snart,så
är dom säkert "mogna" och trillar
ner lagom till skolstarten i höst.
 
När vi vilat en stund fortsatte så
rundturen i över en timme,och jag
tror nästan vi hann susa typ varenda
gata fram innan vi åkte hem igen.
 
Lite snabb akrobatik bara så 
var gympingschemat för söndags-
morgonen komplett.
 
Vi hann precis fixa lunch innan
 lillebrorsan och päronen kom,
äter man upp maten så får man
hemgjord isglass av mormor
vilket Lewi inte  tackade nej till
i värmen!
 
Så vare med det och därmed
har jag redogjort för första
delen av söndagen.
 
På eftermiddagen for jag,Cindy
och prinsen till sjön och slappade
i den ljuvliga värmen.
Men det kan vi kanske ta lite senare,
nu ska jag nämligen dricka kaffe.
(för ovanlighetens skull) 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0