Skitmåndag och skittorsdag!

Den här veckan är jag verkligen inget
fan av vare sej måndagen eller imorr´n
torsdag.
 
Anledningen stavas :T A N D L Ä K A R E N!!!

Fan vad jag avskyr det ordet.
Det smakar lixom rutten fisk
i munnen så fort jag säjer tan....
 
Usch,och när den här veckan är jag både
tom i plånboken OCH i munnen,typ!
 
Jag har iof nåra tänder kvar,men det känns
fan som om jag blivit av med dom flesta och
det låter ihåligt inne i huve´t när jag pratar.
 
Kan kanske bero på annat,att jag är tom i
skallen oxå,jag vet inte.
 
Jorå förstår ni,så ligger det till såhär i juli.
I måndags rök en trerotig tand i överkäken.
(den andra so far!!Tre to go som det är tillsvidare)
 
Det kändes som att den satt ända upp i hjärnan.
Tandläkarn vred och vickade och mitt huvud for
fram och tillbaka som en pendel där i stolen.
Nästan så jag tänkte:hjärnskakning nästa!
(fast om det nu är tomt så va det ju iof lugnt)
 
Fy fasen,det gnisslade så jävla äckligt när tanduslingen 
gneds mot tänderna bredvid,att jag var tvungen att 
nynna HÖGT för att lixom överrösta det vidriga ljudet 
som spred sej i hörselgångarna och förökade sej ända
ner i halsen mot magen och fötterna!
 
Efter tio minuters ihärdigt vickande och dragande
släppte iaf eländet,och hålet där den suttit kändes lika
djup som Marianergraven!(Googla om ni inte vet!)

Sen undrar man ju över det här med s.k tandlossning.
Om det är så att det tar 10 minuter för en tandläkare
att kämpa med en tand(jävel) som ska ut och som då
sitter lite löst,då borde det ju i praktiken knappast vara
så att den hux flux trillar ut bara sådär,eller?
 
Jag fattar lixom inte,åtminstone om den inte är helt
jävla rutten och tandköttet typ luckrats upp helt.
Men va 17 vet jag som lekman?!
 
Eller är det ett tandläkarargument för att dom ska
ha jobb?Jag menar,det är ju fan inte gratis att bli
av med en tand eller tre.Det är bra timpenning för
en kvarts jobb.
Fyratusen i timmen,vem hade inte velat ha det?

Tänger har jag gott om,så jag ska nog sadla om
till hobbytandläkare faktiskt!
 
Men iaf,imorr´n har jag sista sittningen på ett
par veckor,för sen är det tydligen dax IGEN
för sanering av ev.tandsten!
(om inte det OXÅ är merförsäljning!?)
 
Sen funderar jag på om det inte vore bättre
med implantat.Då behöver jag inte bry mej
lika mycket om skiten!
 
Och allt detta p.g.a ca 25 års bristande behandlingar
och rena LÖGNER om min tandstatus!
 
Fatta då varför jag avskyr ordet TANDLÄKARE!!!
 
Over and out!
 
Att man sen dessutom måste bita på ett
par såna här i minst en halvtimme efter
ingreppet gör ju knappast att man vill ta
nån selfie och lägga upp på Instagram.
 
NÄE,man vill helst åka till den felbehandlande
fd tandvårdsansvariga,och trycka ner dom i
i halsen på hen.
"Svälj din jävel,SVÄLJ"!
 
Och sen sparkar man ut hens tänder,vänder och
går därifrån,stämmer hen på miljardbelopp för
sveda,värk och både psykiskt och fysiskt lidande
för att sen avsluta med en STOR varningsbild på
hen i ALLA tidningar och sociala medier.
 
ÖGA FÖR ÖGA,TAND FÖR TAND!
 
LIte så TÄNKER jag iaf,för även om jag
är snäll och trevlig,så kan jag bli jävligt
mycket tvärtom när folk behandlar mej
illa.Så är det bara och det står jag för!
(just nu iaf)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0