Mera bad och lite barnhäng

Det föll sej som så att jag och gamla
grannen (gammal som i längesen vi
var grannar alltså) drog till vattnet
även i fredags.
 
Lugnt och stilla när vi kom,andäktigt.
 
Kaffe och tåsprattel startade vi med.
 
Varma ljuvliga bad.Jorå,jag var i flera ggr oxå.
 
Sen fick vi sällskap av två
kärlekskranka sländor.Dom
skulle bara vetat att jag satt
och smygfotade deras ♥-e stund!
 
Framåt kvällen när jag sagt hej då
till gamla grannen,for jag och prinsen
till småprinsarna vars föräldrar skulle
åka iväg på sommarfest.
 
Lewi blev lite sur när jag berättade att
det råder grillförbud och menade på
att vattenslangen minsann låg på
väldigt behörigt avstånd.
Spelar ingen roll sa jag,och sen ville
han inte prata med mej mer!
 
Wille som ju är äldre utmanade mej 
istället i golf vilket ju absolut funkade.
 
Lewi slet av sej blöjan och kastade
sej i poolen.Nästan så vederbörande
oxå ville hoppa i och svalka av sej.
 
Men,istället för bad fick mormorn
stretcha lite och kicka boll med Wille.
 
Fredagskvällen var smäktande het,så
vi uppsökte lite skugga och samlade
oss för fredagsmys och vätskepaus.
 
Fråga mej inte VAD killarna kollade
på,men nåt riktigt intressant verkar
det iaf ha varit.
En lastbil kanske!
 
"Vissa" har dock myror i bakdelen
och extremt svårt för att sitta still
mer än tio sekunder!
 
Har man däremot fyllt 5 med råge,
då vet man att ta det lite lugnt emellanåt.
 
När småfolket somnat gick jag ut för
att leta efter den omtalade blodmånen,
men det var banne mej inte lätt att hitta
den bland kyrktorn och träd,så jag knäppte
till att börja med en bild åt annat väderstreck.
 
Nu var jag dock väldigt sent ute,men
lite,lite ser man iaf att det drar åt orange
åtminstone!
 
Och med denna bild säjer jag
hej söndag,nu kör vi!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0