Intet nytt under solen

Jag har ett dilemma.
Ett världsligt problem förvisso,men
icke desto mindre enerverande.
 
Min kamera,min näst bästa vän börjar
tralla på allra sista melodin och jag lider
så med den varje gång jag får psykbryt
över att den inte kan zooma utan istället
börja filma!
 
Fatta hur sorgligt det är.
 
Nu är det som så att jag hållit mej till ett och
samma kameramärke senaste åren,säkert 8
närmare bestämt om inte mer och jag vill ju
helst av allt fortsätta i den andan.
 
Jag gillar nämligen just Panasonic Lumix och
vi förstår oss på varann.Sålänge det funkar alltså.
 
Jag behöver inte senaste modellen,inte alls.Men
lik förbaskat är det inte gratis att köpa nytt!!!
 
Så nu sitter jag här mitt i natten och räknar lite
på vad jag kan dra ner på i övrigt om jag ska ha
råd att skaffa mej en ny kompis.
 
Jag röker ju inte (eller iof lite E-cig) så där är
det inte mycket att "kapa".
 
Jag dricker inte heller så det gör djupa hål i
plånboken precis.
 
Jag går typ sällan eller för att va exakt aldrig
ut och förlustar mej,och kläder har jag så där
läggs det inte många kronor heller.
 
Kan jag kanske ha loppis?
Ja varför inte.Om folk vill komma och köpa
en massa roliga grejer,så vore ju det en idé
för att få in cash.
 
Som sagt,världsliga problem och funderingar
såhär på tidiga måndagsmorgonen.
 
Jag hoppas iaf att det snart kan bli så att jag
och en sprillans ny Lumix kan föreviga lite
roliga och fina bilder,för just nu har jag inte
velat ta nåra eftersom jag blir så satans irro.
 
Vad tycker ni,ser den inte helt perfekt ut?
(det är iof insidan som räknas men ändå)
 
 
 Panasonic DMC-TZ70 Silver
 
 
Bild lånad från NetOnNet.
 
😎😎

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0