Finbesök,tårta och förköp

Det är varmt hörrni!
 
Och DETär ljuvligt som attan tycker jag.
 
Mitt i varmaste eftermiddan fick jag fika-
besök denna  julimåndag.(igår den 16e asså)
 
Då kom nämligen "Mellan" & hennes polare
på visit till hennes gamla hood.
 
Snäll som jag var lånade jag ut varsin
solfjäder åt dom,för fläkten hade jag 
lagt beslag på.
Äldst väljer först nämligen!
 
Sen fick jag ett ryck och bakade lite.
Ganska smart att hålla sej inne och
njuta av solen på avstånd när det
är som allra varmast,närmare bestämt
så visade termometern vid köksfönstret
dryga 40 grader!
 
Chokladtårta med hallon och mixade
inlagda persikor blandat med grädde.
Jomantackar vilken finfin kombo!
 
En ganska ful och högst enkelt
ordinär måndagstårta som synes,
enbart för att jag hade lust.
Sån är jag som ni väl vet vid det 
här laget.
 
Och så var det det här med min önskan
om en ny kamera.
Jag suger fortfarande på den önskningen
och ber till linsguden att den uppfylls så
snart som möjligt.Önskan alltså.
 
Jag har iaf förköpt ett nytt fodral.
Jag tänker att OM jag får välkomna 
en liten Lumix vad det lider,då ska
väl hen få nåt skönt att ligga i mellan
tagningarna.Hen kan väl för tusan
inte behöva överta sin föregångares
gamla fodral som för övrigt är tunnare
än isen på sjön en varm julidag.
(då fattar ni kanske hur illa det hade känts)
 
Joråsatte,det var den måndagen,och imorrn(läs:idag tisdag)
MÅSTE jag fan skärpa till mej och malla upp
lite glas innan det blir panik,jag har ju en tendens
att få stopp i systemet när jag vet att det bör göras
och borde ha gjorts innan jag väl får pennan
dit den ska.
 
Men vaddå,det är inte nyttigt med stress,
såvida den inte är positiv.Då KAN det va
viss skillnad.Sa nån såndär "vetare" en gång.
 
Jag skiter iof i vilket,jag gör´t när jag gör´t
och det brukar ordna upp sej till slut iaf.
 
"Vi säjer så".
Trackback
RSS 2.0