En helt ordinär och högst slapp tisdag

SOM jag inte har gjort ett dugg
vettigt idag,nästan iaf om man
inte räknar in lite hushållsbestyr
och lite rensning i ett par garderobs-
lådor.
 
Det senare (med rensningen) fick jag
hjälp av "Stora" med,hon kom nämligen
på spontanvisit framåt kvällen.
 
Inte ofta vi två spenderar ensamtid
numera sen det kom ett par små
prinsar med i sammanhanget.
 
Efter lite kvällsmat och fika blev
jag beordrad att följa med till ett
av mina överfulla klädskåp.
 
Nu kom vi ju som sagt inte mer än
till en tiondel av rensningen,och tilläggas
ska väl att jag är en samlare av rang.
 
Jamen vafan,det är ju skitdumt att kasta
sånt som det inte är nåt fel på.
ÄVEN om jag högst troligt ALDRIG kommer
kunna ha 90% av kläderna igen.
Såtillvida jag inte minskar min BMI med 90%
vill säja.
Helt omöjligt m.a.o!
 
Men iaf,nu har jag åtminstone lagt ner typ
sju t-shirts i en påse som ska ges till bättre
behövande.Fatta hur extremt duktig jag är
som kommit så långt utan att behöva gå
i terapi och gråta separationsgråten.
 
Hur det blir framöver låter jag vara osagt,
men det vore nog fan en VÄLDIGT bra idé
att "dödsstäda" REJÄLT snart,åtminstone
börja i mindre skala för att sen trappa upp.
 
Det kan lixom inte va schysst att som "Payback"
ge kidsen månader och åter månader av jobb
att rensa ut och kasta iväg efter mej sen.
För jag antar att dom INTE vill ha ett endaste
dugg av allt pyssel och annat "skräp" (utan intresse för dom)
som jag av nån märklig anledning samlat på mej.
 
Eller iof,för MEJ är ju ALLT värdefullt och i
allra högsta grad användbart.
Men det är som sagt för mej det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0