Datesöndag

Idag har det minsann både åskat,
regnat lite och varit både soligt
och jäkligt fuktigt varmt.
 
Passade på att åka och dejta två
av kidsen,närmare bestämt "Mellan"
och "Lilleman".
 
Startade med "Mellan" och fika till
åskmuller och lite regndroppar
blandat med en het sol som värmde
ryggarna där vi satt.
 
Sen fortsatte vi med lite mat och
allmänna "bra att ha grejer shopping"
för att sen avsluta med fika och glass
hemma hos "Lilleman" i hans lya.
(tack kära den som uppfann filter)
 
Han den lille ville inte vara med på
bild sa han,och satte på sin allra
mest bestämda min.
Ja,ja,huvudsaken att det blev nåt,
så tänker jag.
 
Det var den söndagen i nästan hela
sin prakt med en hel påse blandad
väderlek på samma gång.
 
Nu ska lilla jag ta kväller och kanske
att det blir en mugg kaffe till innan
sängen kallar.
Fan vad jag ljuger,det vet ju både jag
och ni,att det lär dröja innan John Blund
har vägarna förbi här.
Han har ju som bekant en tendens att 
flyga förbi ALLA andra innan han över-
huvudtaget tar svängen runt mitt hus.
 
MEN,väntar man bara tålmodigt,så
dyker han upp till slut.Man får ju
inte begära vad somhelst i min
ålder (heller) verkar det som.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0