Tänk om hade en liten liten buffert ♫♫♪♫♪♪

Nu ska vi snacka tårtor en stund,och
anledningen till det är att jag lovat en
god vän att fixa en tårta tills på lördag.
 
Marsipan och lite allmän info om den
som ska firas har önskats,och då följer
jag såklart önskemålen.
 
Just marsipan är iof inte min favorit,men
sånt får man typ lägga åt sidan när man
får ett uppdrag.Jag är bara så förbaskat
kass på att handskas med sån.
 
Eller för att ursäkta mej själv lite,marsipan
överlag gillar tydligen inte mej.Och så kan
det ju vara,alla kan inte älska alla.
 
Nu kommer jag förstås göra så gott jag kan
och får fokusera lite mer på dekorationerna
för att åtminstone kompensera marsipan-
samarbetet en smula.
 
Vad jag dock skulle komma till var,att OM jag
haft en sjujäkla buffert på nåt konto i Schweiz
eller på Cayman island kanske,så hade jag
kunnat köpa marsipan och övat så det sprutat
sockerkristaller ur ögona på mej.
 
Nu kan jag iof inte ens köpa ingredienser och
övningsbaka vanliga tårtor ens var femte dag,
så det är ju lixom kört anyway.
 
VARFÖR har jag inte ett eget bageri på hobbynivå
utan krav på att prestera,bara experimentera och
ha kul samtidigt som jag skulle kunna bli lite bättre
på fler bakinriktade områden?
 
Och VARFÖR är det så jävla svårt och omöjligt för en
annan att välja rätt Trisslott när man väl köper en?
 
Hade jag varit utrustad med "matjord" om så bara
i ena bakfickan,då kanske jag suttit här med tio kilo
marsipan redan nu och sluppit oroa mej för att
det ska gå rent åt helvete på lördag när jag ska
försöka kavla ut och lägga på den osamarbets-
villiga marsipanen.
 
Jomenvisst,för då hade jag kunnat öva som en 
tok hela veckan utan att bry mej ifall det gått
åt tretton marsipanklumpar innan jag blivit nöjd.
 
Nu är det tyvärr inte så,och jag kan bara be till
sockergudarna att dom är på min sida kavlingen.
 
Som sagt,tänk om jag hade en liten liten buffert,
så jävla mycket roligare (OCH enklare) allt hade
varit då.
 
Men,man ska inte gråta över spilld mjölk.
Det är fan så mycket värre med kasserad
marsipan!
 
Tårtbotten är iaf klar,så man får
vara glad för en början trots allt.
 
Och dra på trissor,lite småpill har
jag oxå lyckats få till.Älskar att att
marmoreringen av sockerpastan
blev såpass fin i färgen iaf.
Nästan så man fattar va,att det är
en kille som fyller år och ska få
tårtan på lördagskalaset!?
(ja,ja..tjejer kan naturligtvis oxå gilla blått)
 
Nu återstår bara lite mera fix inför
marsipanslaget på lördagmorgon.
 
Wish me gärna lite luck,eller MYCKET t.o.m!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0