Still awake

Som sagt,varför gå och lägga sej
om man ändå inte är ett dugg trött?
 
M.a.o sitter jag fortfarande uppe och
filosoferar och pillar mej i naveln.Typ!
 
Borde kanske passa på att klippa tå-
naglarna oxå,men vafan,jag hittar ju
inte bästa saxen och att börja leta
efter den nu när klockan nästan är
kvart i FEM känns inte så jäkla kul.
 
Däremot kan man kolla ifatt program
på Play och tugga tuggummi.
 
Hur kommer det sej förresten,att tuggummin
tappar smaken så förbannat fort?
Är det för att man ska byta oftare och köpa mer eller?
 
Nu har jag iof laddat upp med 300 stycken,men
dom lär ju knappast räcka mer än nån vecka drygt
med tanke på smakförsvinnandet!
 
Ja,ja..jag borde kanske ta och fixa morgonkaffet 
nu istället för att tugga käkarna ur led.
Problemet är bara att jag glömt kalka av bryggar´n,
så den låter värr än ett tröskverk och risken finns
att jag väcker grannarna om jag inte hittar en tung
filt att lägga över den för att tysta det värsta slörpet.
 
Å andra sidan kan jag gott ge igen för allt dörrslammer
i tid och otid,det är knappast nån som visar hänsyn mot
mej vare sej uret visar 10 på förmiddan eller 3 på natten!
 
Som sagt,dessa underbara "vakennätter"!
 
Hur i allsindar ska det bli på "hemmet" sen?
MÅSTE man släcka och låtsas sova vid 9 på
kvällen då,eller har dom månne bra wifi och
plats för både bryggare,litet kylskåp och rejäl
pysselhörna på rummet om det fortsätter såhär?!
 
Har dom inte det tänker jag inackordera mej själv
hos kidsen.Då får dom ha delad vårdnad om mej
med rullande schema.
 
Payback time när den är som bäst. :) 
 
SOM jag ska köra med dom 24/7...he,he!
 
God morgon för nu dårå och hej söndag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0