Men...man bör tydligen inte spara på allt!

Jag är som sagt en riktig samlare.
Det KAN dock gå överstyr...ibland
och "lite" light.
Men då finns det turligt nog en som
försöker hålla ordning på mej,så igår
röjdes det lite i garderober och skåp.
(IGEN)
 
Vet inte om ni sett på program med
galna samlare och hur dom sitter bredvid
när sak efter annan läggs i säckar för att
kastas,men OM ni gjort det så kan jag tala
om att jag kände mej lite som en sån igår.
 
"Va,varför ska jag kasta den där"?
"Men hallå,nej säjer jag,den vill jag ha kvar"!
"Är du galen,dom där fick jag i trean,det är
  minnen som jag vill spara"!
 
Och lite så fortsatte jag tills dess att jag insåg
att jag alls inte vill gå i terapi eller faktiskt inte
behöver spara EN foppatoffel fastän det är den
mjukaste jag nånsin stuckit foten i.
EN lixom,jag är väl fan inte enfotad.
 
Gamla plasthinkar är ju däremot
sällsynta...NOT!
Dock ej heller gamla väskor från
början av 2000-talet med en logga
från nån film som var i ropet då.
Bridget Jones dagbok som för övrigt
inte ens fick ½ sol av mej...DÅ!
MEN,jag vann väskan (plus lite annat)
i en tävling,och bara en sån sak borde
väl räcka som anledning till sparande??
INTE,näe...jag kastade den.
PUNKT och klapp på axeln idiot jag!
 
Tidningar däremot,dom kan innehålla massor
med bra saker,som recept och tips och sånt.
För det kan man ju inte googla typ!?
Jo det KAN man,men det känns inte riktigt lika
härligt som att känna pappret mot det fuktade
fingret och....VAFAN människa,GE DEJ nån gång.
Fortsätter du (läs:jag) sådär måste du snart klättra
över skiten,alternativt tapetsera med dom.
(vilket iof inte varit dumt med tanke på att det här inte
 händer ett skit på upprustningsfronten.Och jag har ju
 faktiskt häftapparat så det kanske vore en idé)
 
Näevars,nu ska det ut och väck.
För det finns ändå EN bra grej med
att rensa lite då & då,och det är att
man kan samla på sej nya saker.
 
Fiffigt Majso...eller möjligtvis lite
halvsjukt fortfarande,vad vet jag.
Jag är som jag är och tack vare
att jag tydligen närt en minimalist
("Stora") vid min barm,så kan mitt
samlande iaf hållas i någorlunda
ordning och schack!
 
Hej & tack "Stora" för att du trots din
mors knorrande och ojande ändå stod
på dej i denna tumultartade och ibland
på gränsen till urballande stund då jag nästan
ville gråta över "förlorade" ting.
(lite överdrivet,men ni hajjar)  =)

Nu kör vi fredag,och här är det sallad
som gäller.Gott ska det bli och härligt
med ett lättare sinne.
(fast det pratar vi tyst om,man ska inte gå till överdrift ju!)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0