Det var duktigt gjort!!!

Ni kanske undrar varför jag inte skrivit
om "Huset gud glömde" på länge!?
 
Grejen är den att jag varje dag HADE
kunnat skriva minst EN sak om vad
som händer här,eller rättare sagt vad
som INTE händer alls!
 
Ikväll däremot hände det en stor grej.
Håll er i för det här är STORT!
 
Det har hos mej snöat typ hela da´n
mer eller mindre.
 
Inte i nåra enorma mängder precis,och
dessutom har det periodvis varit regn-
blandad snö och typ plusgrader.
Men iaf,det har blivit vitt på marken.
(fläckvis fast mer lokalt på vissa punkter)
 
Till saken...fick emellertid höra ett skrapande
ljud och kunde direkt lokalisera det till att höras
precis nedanför mitt köksfönster.
Lite nyfiken som jag är i min något äldre ålder,
eller om det beror på att det sällan händer nåt,
så trippade jag förstås fram och kikade ut.
 
Och vafan får jag se???
 
Snöskottning på HÖG nivå och därtill
en massa sand och salt som hivades ut.
 
Fy fan så bra alltså.
Det hade ju varit helt jävla omöjligt
att ta sej fram i drivorna annars!
 
Där fick jag så jag teg en hundradels sekund,
för vem hade kunnat tro att nån som till 99%
lyser med sin frånvaro vare sej det är stopp
i alla avlopp eller eller annat viktigt,skulle
rycka ut så förbannat snabbt nu när varga-
vintern slagit till och försett oss med minst
en meter av det vita ovanifrån!?(Flå´t ½ cm ca)
 
INTE jag iaf!

Undrens tid är tydligen inte förbi.
(måste köpa en lott eller tio)
 
Nu kan jag lugnt och tryggt gå till sängs
med vetskapen om att det åtminstone
är skottat utanför köksfönstret.
 
Att jag sen typ får kallbrand i fötterna om
jag inte har dubbla sockar och tofflor på
mej och om jag missar att ta på mej understället,
DET är ju en helt annan sak.
(sånt är ju inte viktigt lixom,hur fan tänker jag?)
 
Huvudsaken att det blir skottat...direkt!
 
För DET behövdes ju VERKLIGEN!
 
"Hallefuckingluja"...inte så lustigt att inte ens
Gud vill veta av den här kåken.
Han skäms ju bara av att läsa min blogg och
se bilderna!
 
 Joråsatte!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0